سرویس: دسته‌بندی نشده 10:16 - شنبه 02 اسفند 1393

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان گفت:

2 اسفند رها سازی آب زاینده رود جهت کشت غله شرق اصفهان/ بارندگی تاثیری بر کشت نداشت

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان گفت: صنف کشاورزی طی نامه ای به آب منطقه ای استان اصفهان خواستار بازگشایی آب تا پایان وقت امروز شدند.

حاج حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به مصوبات جلسات قبل مبنی بر هماهنگی نظام صنفی شهرستان اصفهان در اعلام زمان بازگشایی آب زاینده رود اظهار کرد: طی نامه‌ای از سوی این نهاد به آب منطقه‌ای اعلام و در آن خواستار بازگشایی رودخانه زاینده‌رود از همین امروز شدیم.

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان گفت: پیش بینی هواشناسی در میزان بارش بین 10 تا 15 میلی متر باران در شرق اصفهان محقق نشد و زمین کشاورزان برای به ثمر رسیدن محصول نیاز شدید به آب دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان بارش در شرق اصفهان بین 4 تا 5 میلی متر بوده که با وزش باد اثر گذاری آن به محصولات خنثی شد و همین عامل نیاز شدید به بازگشایی آب را به دنبال دارد.

محسنی زمان لازم پس از بازگشایی آب به روستاهای پایین دست را 4 الی 5 روز عنوان و افزود: هر چه دیرتر آب رها شود به زیان کشت امسال است و امیدواریم طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران همزمان با بازگشایی آب، همه مزارع طی 20 روز بازگشایی آب آبیاری شود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.