سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - شنبه 02 اسفند 1393

معاون میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد

موافقت با صدور 52 موافقت اصولی تأسیسات گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: با صدور 52 مورد موافقت اصولی جهت ایجاد، اصلاح و با تکمیل تأسیسات گردشگری نواحی و شهرستان‌های مختلف استان اصفهان در سال جاری موافقت شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان، حمید امینی اظهار کرد: در آخرین نشست کمیته فنی استان اصفهان پس از بررسی 65 تقاضا برای ایجاد، اصلاح یا تکمیل تأسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل سنتی، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع اقامتی، پذیرایی و کمپینگ، مجموعاً 52 درخواست مورد موافقت اعضای کمیته فنی قرار گرفته و مصوب شد.

وی بیان کرد: این تقاضاها از سوی سرمایه‌گذاران شهرستان‌های اصفهان، نائین، نطنز، کاشان، خوروبیابانک و لنجان پیشنهاد شده است.

امینی سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان را توزیع امکانات، تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری در سراسر استان دانست و خاطرنشان کرد: جای‌جای استان پهناور اصفهان غنی از منابع گردشگری طبیعی، فرهنگی (تاریخی) و انسان‌ساخت است که شایستگی توجه فراوان به دلیل مستعد بودن پذیرش گردشگران را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه‌یافته دارد.

وی تلاش در حمایت از سرمایه‌گذاران همه مناطق و شهرستان‌های استان اصفهان و هدایت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تأسیسات گردشگری در همهٔ شهرستان‌های استان، به‌ویژه مناطق کمتر برخوردار و مغفول را مورد تأکید قرار داد و افزود: با این اقدام می‌توان به توسعه متوازن، عدالت و اشتغال پایدار در استان نیز دست‌ یافت.

کمیته فنی صدور موافقت اصولی، یگانه مرجع بررسی تقاضاها و درخواست‌های سرمایه‌گذاران برای ایجاد، اصلاح و تکمیل همه تأسیسات گردشگری (به‌جز مناطق نمونه) اعم از اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بومگردی و سنتی)، سفره‌خانه ستنی، دهکده گردشگری، کمپینگ، مجتمع تفریحی – توریستی، مجتمع پذیرایی بین‌راهی (پس از صدور موافقت اصولی توسط اداره پایانه‌ها)، اردوگاه گردشگری و … است.

این کمیته به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و دبیری معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و با عضویت معاون میراث فرهنگی، معاون گردشگری، حراست، کارشناسان خبره سرمایه‌گذاری و گردشگری و نماینده تشکل‌های مرتبط با تاسیسات گردشگری برگزار می‌شود.

مواردی نظیر تغییر کاربری ساختمان‌ها و اراضی از گردشگری به غیر و بالعکس نیز پیش از مطرح‌ شدن در کمیسیون‌هایی نظیر کمیسیون ماده 5، در کمیته فنی موافقت اصولی مطرح‌ شده و لازم است به تصویب این کمیته برسند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.