سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:31 - شنبه 02 اسفند 1393

فولادگر:

مجلس در بخش اقتصاد مقاومتی به وظیفه خود عمل کرد / زمان عمل دولت فرا رسیده است

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 و تولید ملی گفت: مجلس و کمیسیون‌های مربوطه در بخش فراهم‌سازی بستر اجرای اقتصاد مقاومتی به وظیفه خود عمل کرده‌اند و حال زمان ادای وظیفه دولت رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا فولادگر امروز به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، تحلیل ارزیابی خود پس از گذشت یک‌سال از زمان ابلاغ، اظهار کرد: نخستین نکته در این بحث این است که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نه فقط به دولت بلکه به هر سه قوه ابلاغ کردند.

وی بیان کرد: در امر تحقق اقتصاد مقاومتی هر سه قوه، اعم از مجلس، دولت و قوه قضائیه ملزم به فراهم کردن بستر لازم هستند و نباید تنها از قوه مجریه انتظار داشت.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 و تولید ملی عنوان کرد: در بخش تحقق اقتصاد مقاومتی در ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و وضعیت اجرایی، باید خود آنها به رسانه‌ها گزارش بدهند، ولی تا آنجایی که ما مطلعیم زیر مجموعه‌های دولتی برنامه‌ها، خط مشی‌ها و سیاست‌های عملیاتی خود را از سوی قوه مجریه دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت در طول یکسال گذشته، سعی کرده است در بخش نرم افزاری و تعیین خط مشی‌ها و سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آنها به دستگاه‌های زیر مجموعه خود فعالیت کند که همه خط مشی‌ها و راهبردها براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در قالب یک کتاب به چاپ رسانیده است.

فولادگر به اقدامات مجلس در زمینه فراهم‌سازی بستر اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از همان روزهای نخستین در سال گذشته پس از ابلاغ سیاست‌ها از سوی رهبری، اقدامت و برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کرد.

وی توضیح داد: بار اصلی تدوین خط مشی‌ها در مجلس برعهده کمیسیون ویژه اصل 44 و تولید ملی قرار گرفت و البته از دیگر کمیسیون‌ها به نحو فعالانه‌ای مشارکت و نظر خواهی صورت گرفت و در نهایت گزارشات اقدامات انجام شده در 15 بهمن سال جاری در صحن علنی مجلس قرائت شد.

نماینده مردم اصفهان ابراز کرد: این گزارش، حاوی چند بخش بود، ابتدا یک بخش مقدمه‌ای، سپس بخش نظری و در بخش سوم پیرامون  بیان اقدامات انجام شده در بحث شناسایی خلاء‌های قانونی، موارد اصلاح شده در قانون و قوانینی که به نحوی مزاحم اجرای اقتصاد مقاومتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بعدی گزارش مجلس در اقتصاد مقاومتی، راهکارهاو پیشنهادات از سوی نمایندگان مردم به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به نحو تفصیلی ارائه شد و قوانین متناظر بندهای 24گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعیین شد.

فولادگر در پاسخ به این سئوال که وضعیت اجرایی اقتصاد مقاومتی در سطح استان به چه نحو است، با ابراز بی اطلاعی از جزئیات برنامه‌های اجرایی شده مرتبط با اقتصاد مقاومتی در سطح استان افزود: اهم شنیده‌هایی که در سطح استان مطلع شده‌ایم، عمدتا در سطح کلی بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: دولت در طول یکسال گذشته عمدتا در بحث نرم‌افزاری و تعیین خط مشی‌ها اقدام کرده است و امیدواریم در سال جدید، شاهد آثار عملی و اجرای ان در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.