سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 02 اسفند 1393

یک دکترای طب مکمل تشریح کرد:

اثرات مخرب کارکردن با رایانه تا نیمه شب

یک دکترای طب مکمل اثرات مخرب کارکردن با رایانه تا نیمه شب را تشریح کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهناز زرافشار دکترای طب مکمل درباره عوارض کار کردن بیش از حد با رایانه اظهار داشت: برخی افراد تصور می‎کنند که استعمال سیگار و دخانیات به بهبود خواب کمک کرده و احساس آرامش به فرد می‎دهند, سخت در اشتباه‎اند.

به گفته وی از دیدگاه طب نوین خوردن مواد کافئین‎دار و نیکوتین است. نیکوتین ماده اصلی سیگار است که فرد شاید به صورت مصنوعی احساس آرامش داشته باشد ولی سیستم یا سیکل خواب را بهم می‎زند.

این دکترای طب مکمل افزود: مصرف الکل قبل از خواب نیز خود باعث اختلال خواب می‎شود چرا که الکل ماده‎ای است که باعث کندی سیستم مغز و اعصاب می‎شود در واقع سیستم اعصاب مرکزی را مختل می‎کند.

زرافشار ادامه داد: درواقع الکل سیستم خواب را به هم می‎زند. همچنین، از دیدگاه شرع و اسلام مصرف الکل به طور کل حرام است؛ در طب نوین به صورت علمی ثابت کردند که مصرف الکل به سیستم مغز و اعصاب واقعاً می‎تواند مضر باشد.

وی بیان داشت: از دیدگاه طب نوین خواب به 2 بخش عمیق و سبک تقسیم می‎شود و کسانی که تا دیر وقت با رایانه کار می‎کنند؛ در واقع ذهنشان کاملاً فعال است و اجازه آرام‎بخشی, ترمیم و تجدید قوا به سلول‎های مغزی خود نمی‎دهند.

این دکترای مکمل افزود: کار با کامپیوتر موجب می‎شود که سلول‎های چشمی نیز استراحت نکنند, این در حالی است که در خواب سیستم عضلانی کاملا فعال است. ما حرکت سریع چشم داریم ولی در همان زمان که حرکت سریع چشم اتفاق می‎افتد در  هنگام خواب باز هم باعث تجدید قوا و بازسازی بخش ضعیف و آسیب دیده سیستم مغزی عصبی می‎شود.

زرافشار خاطرنشان کرد: افرادی که شب تا دیر وقت با رایانه کار می‎کنند, در واقع فشار مضاعفی بر سیستم‎های بدن وارد می‎کنند و همین باعث اختلال می‎شود, شاید در کوتاه مدت اثری نداشته باشد ولی در دراز مدت تاثیر مخرب دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.