سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - جمعه 01 اسفند 1393

هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان اصفهان برگزارشد

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: قرآن، رابطه پیامبر با جامعه و کل بشریت را رابطه رحمت العالمین معرفی کرده و بالعکس رابطه جامعه بشری با ساحت پیامبرش را رابطه مودت معرفی کرده که در ارتباط بین همسران نیز رابطه مودت و رحمت را توامان مطرح کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود مدرس هاشمی در هجدهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه های استان اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: پیام برگزاری چنین جشنی در دانشگاه این است که می توان در دوران دانشجویی با آگاهی، ازدواجی موفق و به دور از احساسات ترتیب داد.

وی با بیان اینکه در دوران دانشجویی که بهترین دوران هر فرد به حساب می آید می توان در کنار درس تشکیل خانواده نیز داد، افزود: خانواده رکن و هسته اصلی جامعه به شمار می آید و اگر خانواده های موفق در جامعه تحمیع شود منجر به جامعه ای نمونه خواهد شد.

مدرس هاشمی خاطرنشان کرد: قرآن، رابطه پیامبر با جامعه و کل بشریت را رابطه رحمت العالمین معرفی کرده و بالعکس رابطه جامعه بشری با ساحت پیامبرش را رابطه مودت معرفی کرده است که در ارتباط بین همسران نیز رابطه مودت و رحمت را توامان مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه این رابطه دو سویه پیامبر رحمت با بشریت که از یک سو رحمت و از سوی دیگر مودت است در ارتباط زوجین به کار رفته است، اضافه کرد: مودت باعث بروز و ظهور عملی رحمت می شود و کلید واژه زندگی و ازدواج موفق تاکید بر این کلمه است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: خانواده ای موفق خواهد بود که هرچه بیشتر این دو صفت در آن جاری باشد چرا که صبر، شکیبایی، گذشت و تمام صفات نیک در قالب این کلمات یعنی رحمت و مودت می گنجد.

وی با ابراز امیدواری به توجه خانواده ها به فرهنگ اصیل ایرانی، ادامه داد: باید در دنیای پرپیچ و خم امروز قادر باشید با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی خانواده های موفقی تشکیل دهید.

هم چنین حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی حیدری، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دبیرخانه دائمی ستاد ازدواج دانشجویی استان در دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی مستقر است و امسال توانستیم هجدهمین دوره از ازدواج دانشجویی استان را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در کل استان بالغ بر 4 هزار زوج دانشجو وجود دارد، افزود: امسال بعد از وقفه ای چند ساله مهم بود که چنین برنامه ای اجرا شود تا مانند برنامه های دیگر همچون سفر به مشهد مقدس و برگزاری کارگاهها این جشن نیز برگزار شود.

حیدری با بیان اینکه شعار دانشگاه در ازدواج دانشجویی دارای چهار ویژگی است، خاطرنشان کرد: ازدواج باید آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار باشد؛ که سه ویژگی اول به پایدار بودن ازدواج کمک خواهد کرد.

وی با دو آرزو صحبت خود را به پایان رساند و اضافه کرد: همانگونه که امروز در این جشن در کنار هم بودید امیدوارم که این همراهی ماندگار باشد و خداوند به شما فرزندان صالح و شایسته ای عنایت کند.

در ادامه با پخش کلیپ ازدواج دانشجویی سال های گذشته، برگزاری خنچه همراه با ساز محلی و اجرای موسیقی سنتی سوگندنامه ازدواج نیز قرائت شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.