سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:15 - جمعه 01 اسفند 1393

در ایام نوروز 94

ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در اطراف میدان نقش جهان ممنوع است

عضو هیئت مدیره صنایع دستی استان اصفهان گفت: سازمان صنایع دستی و شهرداری مجوز برای ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در اطراف میدان نقش جهان را صادر نمی‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی فیض‌اللهی اظهار کرد: صنایع دستی استان اصفهان پارچه قلم‌کاری، مینا‌کاری، خاتم، قلم‌زنی و فیروزه‌کوبی هستند.

وی با اشاره به صادرات صنایع دستی استان اصفهان افزود: صنایع دستی اصفهان صادرات مستقیم ندارد و در کشور‌های دیگر اغلب به صورت برگزاری نمایشگاه به فروش می‌رسد.

عضو هیئت مدیره صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری نمایشگاه صنایع دستی در کشور‌های چین، بیروت و ارمنستان برگزار شد و هنرمندان اصفهان آثار خود را به نمایش گذاشتند اما آمار دقیقی از میزان فروش در دست نیست.

وی با اشاره به ورود گردشگران به استان اصفهان ادامه داد: امسال ورود گردشگران به اصفهان خوب بود و میزان فروش صنایع دستی افزایش یافت.

فیض‌اللهی با اشاره به سال جدید و نوروز بیان کرد: با مشارکتی که از سوی شهرداری و اتحادیه صنایع دستی صورت گرفته شهرداری در صدد است افرادی را که با سد معبر در اطراف میدان نقش جهان به فروش اجناس بی‌کیفیت اقدام می‌کنند جمع‌آوری کند.

وی با اشاره به قیمت‌گذاری اجناس تاکید کرد: قیمت صنایع دستی در مغازه‌های موجود در اصفهان از سوی اتحادیه اصناف و تعزیرات مشخص و از نظر کیفیت هم توسط بازرسان کنترل می‌شود.

عضو هیئت مدیره صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: با همکاری صنایع دستی قرار بر آن شده است تا یک دفتر برای رسیدگی به کنترل قیمت و کیفیت اجناس صنایع دستی در عالی‌قاپو ایجاد شود.

وی با اشاره به صدور مجوز نمایشگاه فروش صنایع دستی در سطح شهر در ایام نوروز اضافه کرد: سازمان صنایع دستی و شهرداری مجوز برای ایجاد نمایشگاه فروش صنایع دستی در اطراف میدان نقش جهان را صادر نمی‌کنند.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.