سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:10 - جمعه 01 اسفند 1393

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان:

خانه کارگر اصفهان رتبه نخست کشور را از نظر ارائه خدمات کسب کرد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه دفاع خرد و کلان از صنف کارگران جز اساس نامه و مرام نامه خانه کارگر در سطح کشور است، گفت: خانه کارگر اصفهان از نظر خدمات، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ اصغر برشان شامگاه پنجشنبه در گردهمایی انجمن سینماگران اصفهان برای انتخاب بازرس، با ابراز تاسف از کشته شدن 8 کارگر بر اثر سقوط از بالابر در اصفهان اظهار داشت: اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها سرآمد است اما متاسفانه اکنون به دلایل متعددی از جمله اصفهان ستیزی و سیر نزولی به خود گرفته که بعضی از آنها ارادی و بعضی غیرارادی هستند.

وی تصریح کرد: اصفهان در بحث طلاق، نزاع، افسردگی، سن افسردگی و غیره آمار غیر قابل قبولی از خود به جا گذاشته و برای چنین کلان شهری نگران کننده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه دفاع خرد و کلان از صنف کارگران جزو اساس نامه و مرام نامه خانه کارگر در سطح کشور است، افزود: خانه کارگر اصفهان از نظر خدمات، رتبه نخست کشور است و 500 مرکز حقیقی، حقوقی، پزشکی، تسهیلاتی و غیره آماده ارائه خدمات به اعضای خانه کارگر هستند.

وی بیان کرد: همه کسانی که تابع قوانین کار و تامین اجتماعی هستند، می‌توانند عضو خانه کارگر شوند و وظیفه ما دفاع خرد و کلان از صنف کارگران در تمام زمینه‌ها است.

برشان خاطرنشان کرد: 60 درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این تعداد 259 هزار نفر عضو خانه کارگر اصفهان هستند و برای تمدید عضویت141 هزار نفر و امسال 25 هزار نفر مراجعه کرده‌اند و در سال جاری 26 هزار نفر به عضویت خانه کارگر درآمده‌اند.

وی افزود: افراد زیر پوشش تامین اجتماعی پس از ثبت نام، در مرحله نخست یک ساله عضو می‌شوند و در سال بعد می‌توانند از یک تا سه سال عضو خانه کارگر شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به بحث آموزش‌های خانه کارگر اصفهان برای مقابله با افسردگی تصریح کرد: در زمینه‌های آموزش کوتاه مدت بالغ بر 85 هزار نفر و در سال جاری 18 هزار و 760  نفر از این موارد استفاده کرده‌اند و رسالت ما به بهانه آموزش و برای ارتقای سطح آموزش افراد خانواده، از بین بردن افسردگی است. مشاورهای خانوادگی، صنفی و غیره، وجود اقامتگاه‌هایی در 10 نقطه از کشور از دیگر خدمات خانه کارگر اصفهان است.

وی با بیان اولویت‌های خانه کاگر برای خدمات خاطرنشان کرد: رسالت و دفاع از حقوق صنفی، بحث صنف، بهداشت و درمان، غذا، تالار و غیره از جمله این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.