سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:00 - جمعه 01 اسفند 1393

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران

معاینه ۲۰۰ بیمار صعب العلاج و ژنتیک ایرانی توسط شاخص‌ترین متخصصان جهان

مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران از معاینه ۲۰۰ بیمار صعب العلاج مبتلا به سرطان و ژنتیک ایرانی توسط شاخص‌ترین متخصصان جهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی داودیان  با اشاره به برگزاری روز جهانی بیماریهای نادر اظهار داشت: در پی برگزاری روز جهانی بیماریهای نادر در صبح روز جمعه هشتم اسفند ماه سال جاری، از دو شخصیت پزشکی مطرح اروپا و جهان از جمله پروفسور آرندت رولفس استاد عصب شناسی دانشگاه روستوک و مدیرعامل شرکت سنتوژن آلمان و همچنین پرفسور فیروزیان رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان و از دانشمندان شناخته شده ایرانی در جهان دعوت به عمل آمده است تا بیماران ایرانی در این روز تحت معاینه و در نهایت درمان قرار دهند.

مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران تصریح کرد: در این راستا 100 بیمار مبتلا به سرطان و 100 بیمار گرفتار بیماری‌های ژنتیک توسط این دو پرفسور مطرح جهانی ویزیت و معاینه می‌شوند.

وی در توضیح بیشتر درباره همایش بین المللی و گرامیداشت روز جهانی بیماری‌های نادر در روز جمعه، هشتم اسفند ماه سال جاری در تهران عنوان کرد: این مراسم بعداز ظهر روز جمعه در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. علاوه بر این یک همایش علمی با موضوع بررسی کاربرد ژنتیک در تشخیص بیماری‌های نادر و سرطان در صبح همین روز با حضور پرفسور آرندت رولفس استاد عصب شناسی دانشگاه روستوک و مدیرعامل شرکت سنتوژن آلمان و رئیس موسسه Albrecht-Kossel در دانشگاه روستوک برای همکاران پزشک در نظر گرفته شده است.

پرفسور آرندت رولفس کیست؟

آرندت رولفس پرفسور عصب شناسی و روانپزشکی در دانشگاه روستوک آلمان، مدیرعامل سنتوژن و رئیس موسسه Albrecht-Kossel در دانشگاه روستوک است. رولفس مدرک پزشکی خود را از دانشگاه‌های ماینز و وین در سال 1985 دریافت کرد و کرسی استادی در رشته عصب شناسی بالینی را در سال 1997 دریافت کرده است.

وی در دپارتمان عصب شناسی و به عنوان رئیس آزمایشگاه شیمی اعصاب دانشگاه برلین، در موسسه ماکس پلانک در بخش ژنتیک ملکولی و در کلینیک روانپزشکی بیمارستان علوم پزشکی رودولف – ویرچو در برلین مشغول به کار بوده است.

آرندت رولفس از سال 1998 به عنوان رئیس آزمایشگاه تحقیقاتی نوروبیولوژیک و معاون رئیس کلینیک نوروبیولوژیک و بیماران سرپایی در دانشگاه روستوک مشغول بوده است و در سال 2008 به عنوان رئیس موسسه  Albrecht-Kossel در بخش باززایی اعصاب در دانشگاه روستوک انتخاب شد.

همچنین رولفس محقق اصلی چندین تحقیق در زمینه بیماری‌های نادر، شامل پروژه ( www.sifap.eu )، بزرگترین تحقیق جهانی در زمینه سکته در بیماران جوان مرتبط با بیماری Fabry، چندین تحقیق در ارتباط با بیومارکرها ( مانند BioGauncher ، BioHunter ، BioMarquio ) و تحقیقات اپیدمیولوژیک در زمینه سبب شناسی نوروژنتیک است.

آرندت رولفس بیش از 180 اثر بررسی شده دارد و به عنوان مشاور برای شرکت‌های بیوتکنولوژی و صنعتی و همچنین برای EMA و FDA به عنوان مشاور به فعالیت مشغول است. همچنین وی از موسسان شرکت‌های بیوتکنولوژی Arcensus AG و Genebanking به حساب می‌آید.

پروفسور فیروزیان کیست؟

پرفسور فیروزیان رئیس جامعه متخصصان ایرانی مقیم آلمان و از دانشمندان شناخته شده ایرانی در جهان، جزو معدود متخصصان حاذق و بنامی است که در دوران دفاع مقدس نیز خدمات ارزنده ای به جانبازان کشورمان ارائه کرده است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.