سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:43 - جمعه 01 اسفند 1393

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

بازگشایی زاینده‌رود به برداشت محصولات کشت پاییزه می‌انجامد

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: قول‌هایی در ارتباط با بازگشایی زاینده‌رود به ما داده شده است که در صورت عمل به این قول‌ها می‌توانیم شاهد برداشت محصولاتی باشیم که در کشت پاییزه کشت شده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق: مصطفی حجه‌فروش با اشاره به آخرین وضعیت کشاورزان استان اظهار کرد: امیدواریم آب کافی برای به ثمر نشستن کشت پاییزه در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا بتوانند محصولات خود را برداشت کنند.

وی ادامه داد: تامین اعتبارات پروژه‌های زیربنایی که در حفظ منابع آب و صرفه‌جویی مصرف موثر هستند همچون آبیاری تحت فشار، استخرهای ذخیره، آب‌بندهای تاخیری و … می‌تواند در این شرایط مؤثر باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: تامین تسهیلات کم‌بهره و معیشتی و همچنین کمک‌های فنی، اعتباری برای کمک به کشاورزان خسارت دیده و تخصیص اعتبار بلاعوض برای کمک به کشاورزانی که هیچ کشتی نداشته‌اند می‌تواند بخشی از خسارات کشاورزان را جبران کند.

وی اضافه کرد: تجربه به خوبی نشان داده که افزایش بهره‌وری به لحاظ مدیریت در مصرف منابع می‌تواند به کاهش قیمت تمام شده محصولات منجر شود، بنابراین نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی بیشتری شود.

حجه‌فروش تاکید کرد: با ابزار کاهش قیمت و افزایش کیفیت می‌توان سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داد و در یک بازار رقابتی از رقیبان سبقت گرفت و در این صورت می‌توان شاهد افزایش درآمد و رفاه تولیدکنندگان بود.

وی اضافه کرد: قول‌هایی در ارتباط با بازگشایی زاینده‌رود به ما داده شده که در صورت عمل به این قول‌ها می‌توانیم شاهد برداشت محصولاتی باشیم که در کشت پاییزه کشت شده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.