سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:40 - پنجشنبه 30 بهمن 1393

سلیمانی پور:

آمار غرق شدگان در اصفهان به ۵۰ نفر رسید

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: آمار غرق شدگان در اصفهان از ابتدای سال تاکنون به ۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی سلیمانی پور اظهار داشت: در طی ۱۰ماهه اخیر سالجاری ۵۰ مورد فوتی شامل ۸ نفر زن و ۴۲ نفر مرد به دلیل غرق شدگی  به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکراست مرگ ناشی از غرق شدگی  در ده ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ و هفت دهم درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت  آمار فوت شدگان ناشی از برق گرفتگی ۳۷ مورد شامل ۳ نفر زن و۳۴ نفر  مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل   ۱۵ و شش دهم درصد افزایش داشته  است.

وی به افزایش  آمار متوفیات ناشی از سوختگی  در سال جاری اعلام کرد: آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشحیص علت مرگ سوختگی شامل ۱۸۰ نفر،  (۹۴ زن و ۸۶ مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ و چهار دهم درصد  افزایش را نشان می دهد.

سلیمانی پور اظهار داشت: همچنین در این مدت آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ۳۲ مورد شامل ۸ زن و ۲۴ مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ و چهار دهم درصد کاهش  داشته است.

وی به کاهش آمار مراجعین به دليل نزاع  خبر داد و گفت: امسال ۳۶ هزار  و ۳۷ نفر به دليل صدمات ناشي از نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان اصفهان مراجعه كردند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۴ و سه دهم درصد کاهش يافته است.

وی اظهار داشت:  از كل مراجعين نزاع در ده ماهه اخیر سالجاری ۱۱ هزار ۴۲۹ نفر زن و ۲۴ هزار و ۶۰۸ نفر مرد بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: اين در حالي است كه در مدت مشابه سال قبل  ۳۷ هزار ۶۵۳ نفر به دلیل نزاع  به مراكز پزشكي قانوني استان مراجعه  که ۱۱ هزار  و ۵۷۱ نفر زن و ۲۶ هزار و ۸۲ نفر مرد بوده اند.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.