سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - چهارشنبه 29 بهمن 1393

یارمحمدیان:

طرح تحول سلامت همزمان با اجرا در اصفهان به نقد گذاشته شد

رئیس مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح تحول سلامت همزمان با اجرا دراصفهان از اردیبهشت‌ماه امسال به نقد گذاشته شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد حسین یارمحمدیان ظهر امروز در نشست خبری که به منظور برگزاری نخستین همایش بین المللی تحول پایدار در نظام سلامت در اصفهان اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری با هدف ایجاد تحولات اساسی در حوزه بهداشت و درمان و ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر به مردم در همه استان‌ها آغاز شد.

وی بیان داشت: همزمان با اجرای طرح تحول سلامت در اصفهان ، طرح‌های تحقیقاتی و تیم‌های بازدیدکننده‌ای نیز تعریف شد که به موازات اجرای برنامه، اطلاعات توسط تیم‌های بازرسی، از طریق بازدیدهای مداوم از مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌ها و نیز مذاکره و مصاحبه با مردم و صاحبان فرآیندها، جمع‌آوری شد.

رئیس مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پس از گذشت ۱۰ ماه از اجرای این برنامه، تصمیم بر این شد تا یافته‌ها و نتایج این طرح‌های تحقیقاتی با برگزاری همایش بین المللی تحول پایدار در نظام سلامت، تبیین و با ارائه نقاط قوت و ضعف اجرای این برنامه و همچنین چالش‌ها و مشکلات موجود، در راستای بهبود عملکرد این برنامه در سال های آتی تلاش شود.

دبیر علمی همایش بین المللی تحول پایدار در نظام سلامت افزود: در این همایش برنامه تحول نظام سلامت از نظر علمی موردبررسی قرار می گیرد و با عنایت به اینکه این اقدامات و برنامه‌ها که همه در جهت افزایش پاسخگویی نظام سلامت، کاهش هزینه‌های درمانی در سبد خانوار، افزایش رضایت بیماران و همراهان بوده است، نیاز دارد تا چالش‌ها و فرصت‌های بوجود آمده از این طرح مورد تحلیل قرار گرفته و به پایداری تحول در نظام سلامت و منابع آن منجر شود.

یارمحمدیان هدف از برگزاری این همایش را هم‌اندیشی و تبادل نظر دانش‌پژوهان و مدیران بخش‌ بهداشت و درمان در مورد اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و ادامه داد: انتقال تجربیات مجریان و دست‌اندرکاران برنامه و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، نقد و بررسی زیرساخت‌های اجرای برنامه، بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای تداوم اجرای طرح و نیز تعامل سازمان‌های بیمه و بیمارستان‌های بخش دولتی در راستای اجرای بهتر و مؤثرتر برنامه از اهداف برگزاری همایش است.

وی  از جمله محورهای این همایش را رضایت مردم و طرح تحول در نظام سلامت عنوان کرد و افزود: عدالت در نظام سلامت و تحول در بخش بهداشت و درمان، زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای بهینه طرح تحول در نظام سلامت، چالش‌های پایدار کردن تامین منابع (انسانی، مالی، تجهیزاتی و دارویی) و پایش، نظارت و ارزیابی طرح تحول در نظام سلامت از این محورها است.

استاد گروه مدیریت سلامت گفت: مدیریت اطلاعات و ارتباطات در طرح تحول نظام سلامت، مشارکت سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی در طرح تحول نظام سلامت، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت و تجربیات مجریان و صاحبنظران در طرح تحول نظام سلامت از دیگر محورهای این همایش است.

یارمحمدیان ادامه داد: این همایش با همکاری بیش از ۲۰ دانشگاه خارجی و داخلی و انجمن‌های مربوطه در تاریخ‌های ۵ تا ۷ اسفند برگزار می‌شود.

وی افزود: مدعوینی از دانشگاه‌های انگلستان، استرالیا، آلمان جهت ایراد سخنرانی و ارائه کارگاه و برگزاری نشست‌های تخصصی دعوت شده‌اند.

یارمحمدیان تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش را ۳۹۵ مقاله عنوان کرد و تشریح نمود: از این تعداد ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و بیش از ۹۰ مقاله در قالب پوستر و به صورت الکترونیک در سالن‌های مجاور به نمایش گذارده خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با برگزاری کارگاه‌هایی نیز در حاشیه همایش اشاره کرد و گفت: کارگاه‌هایی در خصوص همکاری‌ و هماهنگی‌های بین‌بخشی میان مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در خصوص تامین منابع مالی برنامه نظام سلامت با توجه به مشکلات موجود اقتصادی و نیز نقش برنامه تحول نظام سلامت در پایگاه‌های اطلاعات سلامت با تاکید بر هوش کسب و کار از جمله کارگاه‌هایی است که روز سوم همایش و نیز بعدازظهرهای روزهای همایش توسط استادان متخصص و داخلی و خارجی و سخنرانان کلیدی با محوریت تحول پایداری پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: امید است برگزاری این همایش،‌ دست‌اندرکاران برنامه تحول نظام سلامت را برای رسیدن به هدف اصلی که همانا ارائه خدمات کافی به بیماران با تضمین کیفیت و کسب رضایت آنان و همراهانشان است یاری کند.

منبع:مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.