سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:40 - چهارشنبه 29 بهمن 1393

امکان بازدید مسافران نوروزی از تمامی بناهای تاریخی اصفهان

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نوروز امسال امکان بازدید از تمامی بناهای شاخص اصفهان برای گردشگران فراهم است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصر طاهری با اشاره به اعلام این مطلب گفت: بناهای تاریخی اصفهان هر سال حدود 1.5 تا دو میلیون بازدیدکننده دارد که در صورت عدم برنامه‌ریزی با سرگردانی و نارضایتی گردشگران روبه رو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی بناهای تاریخی برای بازدید‌های نوروزی از بهمن‌ماه آغاز شده است، افزود: کمیته خدمات سفر مهمانان نوروزی از بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده و با نزدیک شدن به عید نوروز جلسات و حجم کارها افزایش می‌یابد.

معاون میراث فرهنگی با اشاره به امکان بازدید از تمامی بناهای شاخص برای گردشگران در نوروز امسال گفت: کارگاه تعمیرات بناهایی در حال مرمت در تعطیلات نوروزی به حداقل می‌رسد تا امکان بازدید برای بازدیدکنندگان فراهم شود.

طاهری با بیان اینکه میراث فرهنگی سابقه و تجربه بسیاری در زمینه ستاد سفرهای نوروزی دارد، تصریح کرد: میراث فرهنگی استان ضمن برنامه‌ریزی، راهنمایان گردشگری و موزه داران را نیز برای حضور در بناها در ایام نوروز آموزش می‌دهد و چینش این افراد پیش از نوروز انجام می‌شود.

وی افزود: حفاظت بناهای تاریخی به صورت الکترونیکی و حضوری توسط نیروهای یگان ویژه و راهنماهای مسقر در بنا انجام می‌گیرد، از آنجا که ظرفیت بازدید برخی از بناهای شاخص اصفهان محدود است، با زمان بندی و گروه بندی برای بازدید تقاضای بازدید را مدیریت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.