اصفهان شرق

بسته‌بندی واحد برای صنایع دستی و آثار هنری اصفهان درنظر گرفته شود

کدخبر: 54352
1393/11/29 در ساعت 16:20

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی فیض‌اللهی پیرامون وضعیت بسته‌بندی صنایع دستی در اصفهان اظهار داشت: متاسفانه برای بسته‌بندی صنایع دستی 2 مشکل وجود دارد و یکی سنتی فکر کردن صنعتگران ما به شمار می‌رود و آنها معتقد هستند که صنایع دستی یک کار هنری است و نیازی به بسته‌بندی ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر هنوز نتوانسته‌ایم یک بسته بندی خوب برای صنایع دستی پیدا کنیم، زیرا تعداد صنایع دستی با اندازه‌های مختلف وجود دارد و اگر بخواهیم یک بسته بندی واحد برای آنها در نظر بگیریم، سخت است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه صنایع دستی اصفهان بیان کرد: با این وجود متاسفانه هنوز هم صنایع دستی ارزشمند پس از خرید برای مشتری در یک روزنامه پیچیده می‌شود که این ظاهر خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه برای میناکاری بسته‌بندی برای بشقاب‌ها و گلدان وجود دارد، گفت: در حال حاضر قانون به ما اجازه نمی‌دهد که این مسئله را اجبار کنیم ولی تاکید و اجبار بر این است که صنعتگران و هنرمندانی که در نمایشگاه‌های خارج از کشور شرکت می‌کنند، باید بسته‌بندی استاندارد داشته باشند.

فیض‌اللهی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه صنایع دستی برای پیشرفت صنایع دستی افزود: برنامه‌ریزی شده که در سال آینده تمام صنعتگران صنایع دستی شناسنامه‌دار و استاندارد سازی شوند و واقعیت این است که برخی از صنایع دستی ما فاقد کیفیت مورد نظر را دارند و این به صنایع دیگر لطمه وارد می‌کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم