سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - چهارشنبه 29 بهمن 1393

مدیرکل استاندارد اصفهان:

اولویت اصلی تولیدکنندگان داخلی، افزایش کیفیت و جذب مشتری باشد

مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: تولیدکنندگان با استفاده از بهترین و اصولی‌ترین وسائل و ابزارها، رغبت مردم به استفاده از کالای ایرانی را افزایش می‌دهند و اولویت اصلی تولیدکنندگان داخلی باید افزایش کیفیت و جذب مشتری باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین شفیعی در نخستین همایش علمی مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در زمینه تشریح قوانین و وظایف سازمان ملی استاندارد و همچنین تبیین استاندارد از طریق دستگاه‌های اجرایی برای مردم با تعریف کاربرد استانداردهای تشویقی و اجباری برای مسئولان روابط عمومی‌ها اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها نقش مؤثر داشته و تنها این وظیفه بر عهده استاندارد نیست.

وی با اشاره به اینکه گستره فرهنگ‌سازی استاندارد از مهد‌های کودک تا دانشگاه‌ها و جامعه بوده، افزود: فعالیت‌های اداره استاندارد بسیار وسیع بوده، چرا‌که هر موضوعی در جامعه مطرح می‌شود یک‌طرف آن به مباحث سلامت و کیفیت مرتبط شده، که این از اهم موضوعات استاندارد است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان بیان کرد: در اداره‌کل استاندارد استان اصفهان موضوعاتی چون اوزان و مقیاس‌ها‌، کنترل ترازوهای شهر و باسکول‌های میدان‌های میوه و تره‌‌بار، انگ فلزات گران‌بها، کنترل نازل‌های سوخت در پمپ بنزین‌ها، وسائل اسباب‌بازی در شهربازی، آسانسور‌ها و کنترل و نظارت بر صحت عملکرد تائید ایمنی آسانسورها و غیره از جمله فعالیت‌های این اداره‌کل است.

وی در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: از همه کارکنان دولت درخواست کرده، در رابطه با مباحث استاندارد‌سازی و پیشنهادهایی که در این زمینه می‌توانند ارائه کنند با اداره‌کل استاندارد همکاری داشته و برای اطلاع‌رسانی از قوانین استاندارد در هر زمینه‌ای کوشش کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه برای تشریح هر چه بهتر تدوین استاندارد‌های ملی و درخواست همکاری ارگان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ در استاندارد‌سازی بوده، گفت: بیش از8 هزار واحد صنعتی در اصفهان فعالیت دارند که از این میان 4 هزار واحد زیرپوشش استاندارد در زمینه‌های شیمی‌، پتروشیمی، ساختمانی، نساجی، غذایی و غیره قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع کنترل این واحد‌ها بسیار مشکل بوده، چرا‌که باید در این زمینه همه نهاد‌ها با یک حرکت جهاد‌گونه در راستای فعالیت‌های کیفی و استاندارد بکوشند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان اظهار داشت: مبحث استاندارد‌سازی در سال 1332 در ایران شکل گرفته و از آن زمان تاکنون دایره فعالیت‌های استاندارد روز به روز گسترده‌تر شده است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشورمان صورت گرفته، نقش اصلی را باید تولیدکنندگان داخلی برای برطرف کردن نیاز‌های مردم ایفا کنند‌، پس باید تولیدکنندگان محصولات با کیفیت و با برند‌های مشخص تحویل مردم دهند، تا علاوه بر رونق داخل ، صادرات نیز افزایش یابد‌.

شفیعی بیان کرد: تولیدکنندگان نباید محصولات غیر‌استاندارد و بی‌کیفیت تولید کنند و انتظار داشته باشند که مردم نیز جذب این محصولات شوند. باید از بهترین و اصولی‌ترین وسائل و ابزار‌ها برای تولید محصولات استفاده شود تا رغبت مردم به استفاده از کالای ایرانی نیز بیش از پیش افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در واقع کیفیت تولیدات داخلی از خارجی در بسیاری از محصولات بالاتر بوده، اما به دلیل عدم فرهنگ‌سازی، مردم فکر می‌کنند که اجناس درجه 3 چینی هم کیفیتشان از جنس ایرانی بیشتر بوده، وظیفه همه ارگان‌ها و نهاد‌ها این است که برای ترویج فرهنگ استاندارد در بین همه تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان تلاش کنند تا رونق داخلی از این طریق نیز محقق شود.

در نخستین همایش علمی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بزرگ استان اصفهان که بهمن‌ماه به میزبانی اداره‌کل استاندارد استان اصفهان برگزار شد‌، کارگاه آموزشی با عنوان شناخت وظایف استاندارد و حوزه عملکردی آن توسط استاد دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.