سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 06:12 - چهارشنبه 29 بهمن 1393

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) خبر داد:

ارائه تسهیلات در راه اندازی صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی اولویت سال 94

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: ارائه تسهیلات در بحث صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی بانوان از اولویت های کاری بسیج سازندگی سپاه در سال 94 است.

محمد حیدری در گفتگو با اصفهان شرق با ارائه گزارشی از تسهیلات واگزار شده به بسیجیان در عرصه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی اظهار کرد: در سال 93 مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی و هفت میلیارد و 200 میلیون تومان در رابطه با اقتصاد مقاومتی به شرق اصفهان اختصاص یافته است.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی 501 عرصه شامل (پروش شترمرغ، صنایع دستی و صنایع تبدیلی، شیلات، قارچ، ورمی کمپوست، دام سبک و سنگین و پرورش زنبورعسل) راه اندازی شده است که در این رابطه 740 نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار شده اند.
وی از نظارت 100 درصد کارگاه های ایجاد شده توسط بسیج سازندگی در شرق اصفهان خبرداد و اذعان کرد: هر یک از کارگاه های ایجاد شده در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی دارای شناسنامه می باشند و در این زمینه نظارت ها به صورت فصلی و ماهانه از کارگاه ها انجام می گیرد.

*اهداف سپاه در اقتصاد مقاومتی تامین امنیت غذایی مردم است
حیدری در پاسخ به این سوال که تا چه میزان اقدامات مشاوره ای به راه یافتگان عرصه اقتصاد مقاومتی توسط ارگان سپاه انجام می شود، افزود: افراد ملزم به استفاده از خدمات مشاوره ای از جهاد کشاورزی و مراکز مشاوره ای می باشند تا در راه اندازی عرصه با مشکل مواجه نشوند.
وی تامین امنیت غذایی را از اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: بیشتر اهداف سپاه در اقتصاد مقاومتی تامین امنیت غذایی مردم است برای همین در رشته های مخصوص تسهیلات خاصی به متقاضیان ارائه می دهد و در شرق اصفهان بیشتر عرصه ها به سمت اشتغال زایی سوق دارد.
مسئول بسیج سازندگی بسیج شرق اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از ظرفیت های موجود در کشور است و تامین نیاز های زندگی مردم و به دنبال آن اشتغال از مصادیق این طرح خواهد بود.

*نبود بازار فروش در رابطه با تولیدات از دغدغه هاست
وی با ذکر مراکز فعال در بسیج سازندگی استان مبنی بر شناسایی بازار فروش محصولات، خاطرنشان کرد: برخی از افراد از نبود بازار فروش در رابطه با تولیدات خود گله دارند ولی این درحالی است که افراد با مراجعه به بسیج سازندگی استان اصفهان و ارائه میزان ونوع محصول تولیدی می توانند بر حسب علاقه خود تولیدات را در اختیار بسیج سازندگی قرار دهند تا ارگان مربوطه بتواند بازاریابی خوبی برای محصولات داشته باشد.
حیدری با اشاره به برند اقتصاد مقاومتی و پیگیری های صورت گرفته در این رابطه بیان کرد: بیشتر مشکلات در زمینه فروش محصولات دامنگیر فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی می شود و در این رابطه بسیج سازندگی استان اصفهان پیگیر برند اقتصاد مقاومتی با مجوز بهداشت و دام پزشکی است تا بتوان با این برند عرضه مستقیم تولیدات به فروشگاههای بزرگ و صنایع تبدیل باشیم.

*300 کارگاه خانگی تولید قارچ در شرق اصفهان
وی ادامه داد: عیب ما این است که منتظر این هستیم که همه عوامل برای ما آماده باشد و جوانان تحصیل کرده ما به دنبال مشاغل دولتی و پشت میز نشینی هستند و اگر توجه جدی به بالا بردن راندمان کار شود می توان گفت تولید و ثروت بالا رفته و پیشرفت کشور را به همراه می آورد.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام علی(ع) با اشاره به ضرورت صنایع تبدیلی خاطرنشان کرد: وجود صنایع تبدیلی در کشور در کنار عرصه های اقتصاد مقاومتی می تواند در بالا بردن پتانسیل تولیدات اثرگذار باشد تا بتوان در کنار 200 تا 300 کارگاه خانگی تولید قارچ در شرق اصفهان با ایجاد صنایع تبدیلی فروشی ایده آل را برای فعالان اقتصادی به ارمغان آورد.

*ارائه تسهیلات در بحث صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی بانوان از اولویت های کاری بسیج سازندگی سپاه
وی با توجه به اولویت های سال 94 در بسیج سازندگی افزود: ارائه تسهیلات در بحث صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی بانوان از اولویت های کاری بسیج سازندگی سپاه است که با تحقق این عوامل امیدواریم گامی استوارتر در عرصه اقتصاد مقاومتی برداریم.
حیدری در پایان با تشکر از جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان و همراهی خوب با بسیج سازندگی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان و فنی و حرفه ای در بحث آموزش متقاضیان همراهی خوبی را با بسیج سازندگی داشته اند و قطعا همه دستگاهها و حرکت مداوم آنها در کنار هم می تواند شعار اقتصاد مقاومتی را عملی کند.

 

به گزارش اصفهان شرق: قطعا همراهی و همگامی همه دستگاهها شعاری مهم در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی می باشد تا بتوان گامی قوی در تحقق شعار ما می توانیم باشد. صرفا بیانات مقام معظم رهبری می تواند نقشه راهی برای عبور از ناهمواری ها باشد تا انقلاب و کشور را با صلابت به جهانیان معرفی کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.