سرویس: دسته‌بندی نشده 14:06 - سه شنبه 28 بهمن 1393

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

کشاورزان در جدال با شرایط سخت طبیعت/ عدم بارندگی مزارع شرق اصفهان را تشنه کرد

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: عدم بارش و شرایط جوی نا مطلوب زمین کشاورزان شرق اصفهان را تشنه کرد و می بایست هر چه سریعتر آب لازم جهت توزیع به سطح مزارع صورت گیرد تا محصول پاییزه دچار آسیب نشود.

اسفندیار امینی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به میزان بهره وری بالای آب و خاک در استان اصفهان اظهار کرد: استفاده ی 3 درصد از اراضی و تولید 6 درصدی محصولات کشاورزی در استان اصفهان بالاترین بهره وری از آب و خاک را نسبت به دیگر مناطق به همراه دارد و این در صورتی است که افزایش بهره وری از آب به میزان 20 درصد از اهداف کارشناسان در بخش کشاورزی می باشد.

 رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان افزود: جامعه کشاورزی با تولید 6 میلیون تن مواد غذایی نقش قابل توجهی در فراهم کردن رزق مردم و مواد اولیه ی کارخانجات ایفا می کنند و این در حالی است که کمترین توقع را از مسئولان داشته اند.
وی با توجه به اثرات مفید کشاورزی در جامعه تصریح کرد: وقتی صحبت از کشاورزی می شود مواردی اعم از تلطیف هوا امنیت غذایی جامعه رفع شرایط آسیب زای محیطی و عدم پیشروی بیابان در مناطق نمایان خواهد شد میزان اهمیت این بخش را بیش ازپیش معرفی و در این زمینه حمایت بالای مسولان از این بخش را می طلبد.
امینی کشاورزان را در جدال با شرایط سخت طبیعی نام برد و خاطر نشان کرد: کشاورزی سخت ترین شیوه ی کار کردن را دارد زیرا ساعت و زمان بهار و تابستان و مناسبت نمی شناسد و کشاورزان افرادی قانع در جدال با شرایط سخت طبیعی هستند که با کم ترین در آمد حداکثر کار را در جهت حیات کل و جامه انجام می دهند.
وی با اظهار گلایه مندی از عدم برگزاری نشستی ویژه با کشاورزان در سفر رییس جمهور به اصفهان گفت: هر دولتی با ورود به استان با اقشار مختلف جامعه نشست ویژه و به حق برگزار می کند ولی روا نیست که برای قشری که با کم ترین خواسته از مسئولین نهایت تلاش را دارند جلسه ای ویژه گرفته نشود تا از زبان جامعه کشاورزان مشکلات این قشر را شنیده و راه حل مطلوب ارائه شود.

 رئیس انجمن خبرگان کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد :کم ترین عامل در دیدار خصوصی ریاست جمهور با کشاورزان تسلی خاطر کشاورز و دیده شدن در کنار سایر اقشار جامعه توسط مسولان ارشد کشور است.
وی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به رها سازی آب در کشاورزی اسفند ماه بیان کرد: عدم بارش و شرایط جوی نا مطلوب زمین کشاورزان شرق اصفهان را تشنه کرد و می بایست هر چه سریعتر آب لازم جهت توزیع به سطح مزارع صورت گیرد تا محصول پاییزه دچار آسیب نشود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.