سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - سه شنبه 28 بهمن 1393

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

۱۰ میلیارد ریال برای توسعه صادرات صنایع دستی اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد ریال برای صادرات صنایع دستی اصفهان در نظر گرفته شده، گفت: اصفهان، نخستین استان کشور در زمینه صنایع دستی به شمار می‌رود و دو سوم صنایع دستی کشور مربوط به این استان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری در نخستین جشنواره برند برتر استان اصفهان که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز برند در عرصه تجارت جهانی از جایگاه خاصی برخوردار است و افزایش حضور در عرصه صنعت و خدمات نیازمند توجه ویژه به این مقوله است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی و خدمات گردشگری در استان اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی، توسعه صنعت و توسعه صنایع سبز توأم با حفظ محیط زیست در حال حاضر از اهمیت زیادی است و از این نظر، صنایع دستی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان اصفهان در زمینه صنایع دستی خاطرنشان کرد: اصفهان، نخستین استان کشور در زمینه صنایع دستی بوده و دو سوم صنایع دستی کشور مربوط به این استان است. اصفهان یکی از 10 شهر برتر گردشگری دنیا به شمار می‌رود که اینها ظرفیت‌های عظیمی برای این استان به شمار می‌آید که می‌تواند در صنعت و اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌ای را برای اصفهان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای صادرات صنایع دستی استان در نظر گرفته شده، گفت: در پایان برنامه ششم توسعه کشور جذب گردشگر به 20 میلیون نفر در سال می‌رسد که با توجه به تحرکات انجام شده در این زمینه، به نظر می‌رسد به اهداف پیش‌بینی شده می‌رسیم.

اللهیاری افزود: باید در بحث هتل‌ها و مراکز خدماتی و امکانات آنها رقابت وجود داشته باشد تا در فضای رقابتی بهبود کیفیت را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات در حوزه صنایع دستی، این حوزه با وجود ظرفیت‌های زیاد نتوانسته در بازار جهانی شأن خود را به دست آورد، بیان کرد: نیازمند حمایت فعالان صنایع دستی بوده و مسئله بسته‌بندی و توجه به صادرات از نکات مورد توجه و اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در جریان برگزاری این جشنواره و در دی ماه با 17 درخواست ثبت برند جدید مواجه شدیم که 15 برند از این تعداد به ثمر نشست که این نشان از ظرفیت بالای استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری داشته بنابراین باید فرهنگ برندسازی ادامه یابد و برندها در سطح جهانی شناخته شوند تا اصفهان بتواند در حوزه‌های مختلف در سطح جهان نقش‌آفرینی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.