سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 22:54 - دوشنبه 27 بهمن 1393

بسیجی عرصه پرورش بلدرچین شرق اصفهان گفت:

ورود به بازار فروش، دغدغه ای پیش روی کارگاه های کوچک اقتصادی

تولید کننده عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: ارائه مشاوره و حمایت از فروش محصولات تولید شده توسط روستاییان می تواند راهی برای ماندن جوانان در این حوضه باشد.

به گزارش اصفهان شرق: عرصه های فعال اقتصاد مقاومتی سالهاست پیغام امید و تلاش را در بین جوانان به ارمغان آورد تا با تمام وجود فریاد ما می توانیم سردهیم.
مسلما نقش سپاه و بسیج و ورود به موقع به این عرصه توانست نقشه ای سودمند در دوران سخت خشکسالی برای کشور و به خصوص شرق اصفهان باشد تا جوانه های ایجاد شغل سودمند را در جوار مزارع خشک این منطقه به وجود آورد و بخشی از زندگی سخت مردمان زحمت کش شرق اصفهان را در پوشش خود قرار دهد.
اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن داشته ها و غلبه بر تحریم های خارجی پا به زمینه تولید گذاشت و تامین امنیت غذایی مردم از اهداف متعالی در این رابطه عنوان شد.
بر همین اساس و در آستانه سالروز پیام گهربار رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی بر آن شدیم تا پا را فراتر از شهرها گذاشته و به دامن روستا و صحرا برویم تا از نزدیک با فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی آشنا و پای درد و دل آنها بنشینیم.

IMG_3786
محمد رضا بهرامی از فرهنگیان بسیجی بخش مرکزی می باشد که با پشتکار فراوان و همکاری برادر کوچکش وارد عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش بلدرچین در روستای روران شد.
زمانی که به محل پروش بلدرچین رسیدیم، انتظار دیدن تعداد بسیاری از بلدرچین های پرورشی اقای بهرامی را داشتیم ولی با راهنمایی وی به اتاق کوچکی رفته و چند قفس کوچک حاوی بلدرچین های تخم گزار را مشاهده کردیم.
اقای بهرامی با اشاره به اثرات مثبت و تاثیر گزار پیام رهبری مبنی بر ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی، در این خصوص صحبت هایی ارزنده ارائه داد و با خوب خواندن این طرح گفت: راه برون رفت از مشکلات و مقابله با تحریم ها عمل جمعی به اقتصاد مقاومتی در همه زمینه های زندگی است تا بتوان پرتوان در این صحنه وارد شد ولی می بایست مسئولان رده های بالاتر با بررسی مشکلات، راه را برای فعالان آماده تر کنند تا فردی که با هزار امید وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده است بتواند با گسترش تولید خود برای سالهای متمادی به فعالیت بپردازد نه اینکه در ادامه مسیر بدون حمایت رها شود.

IMG_3780
وی با اشاره ای مختصر به فعالیت اجرا شده در زمینه پرورش بلدرچین افزود: کار ما با خرید 2000 قطعه بلدرچین از بازار آزاد شروع شد و پس از 60 روز، با تخم گزاری بلدرچین ها و نگهداری تخم ها در دستگاه های مخصوص تولید جوجه را در دستور کار قرار دادیم و به مرور با کشتار بلدرچین به چرخه تولید ورود پیدا کردیم و می توان گفت از مرحله فروش تولیدات، مسئولان بسیج سازندگی میبایست با شناسایی مشکلات بازار، زمینه فروش خوب بدور از مشکلات و کاستی ها را برای بسیجیان وارد شده به این طرحها فراهم کنند.
این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: سپاه به عنوان ارگانی که نهایت موفقیت را در این زمینه داشته است، با در اختیار گذاشتن مشاوران با تجربه و معرفی به استفاده کنندگان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی، میبایست زمینه تولید بدون ضرر را برای همه جوانان فراهم کند زیرا رقابت حاکم بر بازار باعث به وجود امدن مشاوره های غیر مفید توسط افراد غیر به جوانان بسیجی می شود که در این رابطه معرفی کارشناسان ذیربط توسط سپاه گامی بسیار سودمند برای تولید کنندگان کوچک روستایی خواهد بود.

IMG_3776
بهرامی تاکید کرد: ما پس از طی کردن مراحل پرورش بلدرچین، زمینه تولید در این عرصه را پیدا کردیم ولی در زمینه فروش با مشکل مواجه هستیم زیرا برخی مراکز همکاری لازم را با تولید کنندگان خانگی ندارند و اگر حمایت کافی از طرف بسیج نباشد، سودی عاید ما نخواهد شد.
وی با اشاره به رابطه خوب ایران با روسیه گفت: تولید کنندگان کوچک توان صادرات را ندارند و ارگان های فعال در این زمینه می توانند از ظرفیت تولیدات بسیجیان در عرصه های تولید قارچ، شترمرغ، گوشت و تخم بلدرچین برای صادارات به شهرهای همجوار و کشورهای دوست اقدام کنند و این منوط به شناخت عرصه و نیاز مردم به محصولات است.
محمدرضا بهرامی روستاییان را از جمله اقشاری نام برد که زمینه خوبی را در تلاش شبانه روزی در جهت ورود به مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی از اجداد خود به ارث برده اند و از مسئولان درخواست کرد تا با توجه به پتانسیل بالای جوانان با ارائه مشاوره کارشناسی تر و حمایت از فروش تولیدات، راه یافتگان به عرصه های اقتصاد مقاومتی، را بیش از پیش یاری کنند تا کشوری با پیشرفت و بدون وابستگی به بیگانگان داشته باشیم.


به گزارش اصفهان شرق: فعال اقتصادی روستای روران نمونه ای کوچک از راه یافتگان به عرصه های بسیج سازندگی می باشد که با عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و حمایت سپاه و بسیج توانست در مسیر اشتغال گام بردارد تا بتواند دستی در بازار خودکفایی داخلی داشته باشد و صحبت هایی بسیار ارزنده از این فعال اقتصاد مقاومتی و پیشنهاداتی برگرفته از تجربه اندوخته در این راستا، می تواند مسئولان را در هموار تر کردن این راه یاری کند تا گامی عملیاتی و وسیع در این رابطه به ثبت برسد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “ورود به بازار فروش، دغدغه ای پیش روی کارگاه های کوچک اقتصادی”

  1. ک گفت:

    برای پرورش بلدرچین به جهاد مراجعه کردم. به من گفتن پرورش بلدرچین مجاز نیست. فقط به صورت صنعتی مجازه اونم حداقل 32000 قطعه در 6700 متر زمین که تو زمین خودتون باید کشتارگاه بلدرچین هم داشته باشید در غیر این صورت غیر مجازه. اینم از حمایت

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.