سرویس: اجتماعی 17:48 - چهارشنبه 22 آبان 1392

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

خط دوم انتقال آب به یزد منابع آبی را دچار مشکل می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث خط دوم انتقال آب به یزد وضعیت منابع آبی استان را با مشکل مواجه می‌کند و طی سال‌های گذشته ردیف بودجه‌ای به این موضوع اختصاص داده نشده است.

20130609172109_IMAGE63445902647368327522077
به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، حمیدرضا فولادگربه مخالفت‌های موجود برای احداث خط دوم انتقال آب به یزد اشاره کرد و افزود: نه تنها نمایندگان و مسئولان استان اصفهان بلکه وزارت نیرو نیز با احداث این خط مخالف است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری دلیل اصلی خشکسالی زاینده‌رود است را تأیید می‌کنید، اظهار کرد: خیر، تمام این صحبت‌ها غیر‌کارشناسی بوده و بهانه‌ای بیش نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبی برای کشت برنج و کشت سایر محصولات کشاورزی در رودخانه زاینده‌رود وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر برنج‌کاری در استان اصفهان به دلیل خشکسالی‌های موجود و نبود منابع آبی لازم به صفر رسیده است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی نه تنها برنج‌کاری در استان صورت نمی‌گیرد، بلکه گندم نیز در مناطق شرق اصفهان کشت نمی‌شود و ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه برنج‌کاری دلیل اصلی خشکسالی زاینده‌رود است کذب می‌باشد.

فولادگر با اشاره به اینکه مسئولان باید آب را به صورت عادلانه در بخش‌های مختلف توزیع کنند، ادامه داد: البته اولویت نخست با شرب است و اولویت‌های دوم و سوم نیز به صنعت و کشاورزی اختصاص دارد و سهمیه هر بخش باید به صورت عادلانه رعایت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی دلایل اصلی خشک شدن زاینده‌رود را برداشت‌های بی‌رویه آب از بالا‌دست زاینده‌رود، عدم رعایت حق‌آبه‌های مشخص شده، عدم رعایت الگوی مصرف، عدم رعایت الگوی کشت و نبود مدیریت یکپارچه بر روی رودخانه زاینده‌رود برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.