سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - دوشنبه 27 بهمن 1393

جمعیت هزاران نفری اصناف قربانی بازارهای روز کوثر می‌شوند

رئیس اتحادیه خرده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان با انتقاد از توسعه بدون برنامه بازارهای روز کوثر گفت: بازارهای روز کوثر تداوم حیات جمعیت هزاران نفری اصناف را به خطر انداخته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ نوروز اسماعیلی اظهار کرد: بازارهای روز کوثر بدون برنامه در سطح شهر گسترش یافته‌اند.

وی افزود: خرده‌فروشان مالیات می‌دهند و زندگی و اقتصاد خانواده‌های خود را از این راه می‌گذرانند و فعالیت این بازارها کار خرده‌فروشان را کساد کرده است. با تدوام روند موجود، آینده روشنی در انتظار واحدهای خرده‌فروشی و سایر اصناف نیست.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قیمت میوه و تره‌بار در اصفهان اشاره و اضافه کرد: قیمت موز در هفته اخیر افزایش پیدا کرده و به 6 هزار و 300 تومان رسیده است.قیمت فروش پرتقال شمالی 4 هزار و 200 تومان، قیمت فروش پرتقال جنوبی 5 هزار و 300 تومان و قیمت فروش سیب که البته کیفیت مطلوبی ندارد 3 هزار و 500 تومان است.

وی از افزایش نظارت بازرسان این اتحادیه برای مقابله با گران‌فروشی و برخورد با متخلفان در آستانه نوروز سال آینده خبر داد و گفت: با کاهش قدرت خرید مردم میزان فروش میوه و سبزیجات در اصفهان کاهش یافته است.

وی درباره گزارش تخلفات این اتحادیه ادامه داد: قیمت‌ها آنقدر بالا و قدرت خرید مردم آنقدر پایین است که گزارشات تخلفات این اتحادیه عمدتا در زمینه نداشتن پروانه است. حدود یک‌هزار واحد صنفی زیر نظر این اتحادیه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.