اصفهان شرق

فیلتر BTS مخابرات از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شد

کدخبر: 54186
1393/11/27 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی کشمیری با اعلام این خبر اظهار داشت: فیلترهای فلزی تصفیه‌کننده هوای ورودی به ایستگاه‌های موبایل (BTS) از جنس فولاد ضدزنگ توسط شرکت پروشات فیلتر، از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک طراحی و ساخته شد.

وی درباره ساخت و تست این نمونه تولید شده تصریح کرد: نمونه نخستین این فیلتر در سال 1389 توسط شرکت ارتباطات سیار تست میدانی شد و مورد تائید قرار گرفت.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: واحد تحقیق و توسعه پروشات فیلتر در پی پیاده‌سازی آزمایشگاه تخصصی تست فیلتر، بر‌اساس استانداردهای معتبر داخلی و بین‌المللی، مشکلات این فیلترها را مشخص و تلاش در رفع آن‌ها کرد.

فیلترهای قبلی سیستم‌های BTS از تامین‌کنندگان خارجی خریداری می‌شد

مدیر‌عامل پروشات فیلتر گفت: فیلترهای قبلی سیستم‌های BTS به صورت کیسه‌ای ساخته شده و از تامین‌کنندگان خارجی خریداری می‌شد و پس از پایان دوره مصرف لازم بود دور انداخته و تعویض می‌شد.

نصیر صفاری افزود: در چند سال گذشته با تلاش متخصصان این شرکت، طرحی برای بهبود در استفاده از این فیلترها ارائه شد.

وی هدف از ابداع این طرح را جایگزینی فیلتری با قابلیت شستشو، سهولت در نصب، راندمان مناسب، عبور‌دهی هوای مورد‌نظر و بومی‌سازی آن عنوان و بیان کرد: فیلتر هوای ورودی ایستگاه‌های Outdoor BTS که وظیفه پالایش هوای داخل اتاقک، حاوی تجهیزات مخابراتی را دارند، با راندمانی برابر حداقل 85 درصد در برابر ذرات اتمسفریک، از این تجهیزات محافظت می‌کند.

مدیر‌عامل پروشات فیلتر تصریح کرد: نمونه‌های جعلی تولید شده این فیلتر با کیفیت بسیار پائین تولید و عرضه شده که به دلیل انتخاب نامناسب موارد مورداستفاده و عبور‌دهی بیش از اندازه هوا و باز بودن منافذ، این فیلتر نمی‌تواند در هیچ‌کدام از بازه‌های استاندارد آزمایش شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم