اصفهان شرق

جزئیات کاهش سهمیه‌ بنزین برخی خودروها در آستانه نوروز/سهمیه بنزین نوروزی منتفی است

کدخبر: 54181
1393/11/27 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛  علیرضا فیض‌بخش در تشریح طرح جدید کاهش سهمیه های بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای عمومی، اظهار داشت: از ابتدای اسفند ماه سهمیه تاکسی‌های بین شهری ۲۰ درصد کاهش می یابد.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه سهمیه تاکسی‌های بین شهری پیش از این ماهانه ۹۰۰ لیتر بود که قرار است از ابتدای اسفند ماه تاکسی‌های بنزین سوز به ۷۵۰ لیتر و تاکسی‌های دوگانه‌سوز به ۵۰۰ لیتر کاهش یابد، تصریح کرد: با این وجود تاکنون هیچ‌گونه سناریویی برای افزایش و یا کاهش سهمیه‌های بنزین در سال ۹۴ دیده نشده است.
این مقام مسئول همچنین با منتفی شدن تخصیص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به مردم، اظهار داشت: برای ایام نوروز صرفا سهمیه عادی ۶۰ لیتری با قیمت ۷۰۰ تومان به خودروهای شخصی اختصاص می یابد.
فیض‌بخش همچنین با اشاره به میزان کارت‌های سوخت موجود در کل کشور، بیان داشت: هم اکنون ۱۵ میلیون کارت سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز و بنزینی در کشور وجود دارد که از این میزان ۸۰۰ هزار کارت سوخت مخصوص خودروهای دیزلی و بقیه مربوط به موتورسیکلت‌ها و خودروهای بنزینی است.
به گفته رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ میلیون کارت سوخت مربوط به موتورسیکلت‌ها، خودروهای بنزینی و گازوئیل‌سوز ابطال شده است.
وی همچنین با اشاره به سهمیه گازوئیل خودروهای گازوئیل‌سوز، توضیح داد: خودروهای گازوئیل‌سوز زیر ۱۰ تن که روزانه ۶۰ لیتر سوخت گازوئیل دریافت می‌کردند از ابتدای اسفند ماه روزانه ۵۰ لیتر، ۱۰ تا ۲۰ تن ۱۴۴ لیتر، ۲۰ تا ۳۰ تن ۲۰۰ لیتر، ۳۰ تا ۴۰ تن ۲۴۰ لیتر گازوئیل دریافت خواهند کرد که بر این اساس سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز نیز اصلاح می‌شود.
رئیس ستاد سوخت افزود: از اردیبهشت سال ۹۴ قرار است خودروهای گازوئیل‌سوز بر اساس پیمایش سهمیه سوخت دریافت کنند که بر این اساس مکانیزم دریافت سوخت آنها بارنامه خواهد بود و خودروهایی که بارنامه نداشته باشند نمی‌توانند سهمیه سوخت دریافت کنند.

منبع:ایمنا