سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - دوشنبه 27 بهمن 1393

با وجود پتانسیل های موجود در نصف جهان:

جای گردشگر مسلمان در شهر اصفهان خالی است / گردشگری به عنوان یک صنعت در آمدزا مغفول مانده است

اصفهان به عنوان یکی از شهرهای پر جاذبه حرفهای زیادی در بخش گردشگری دارد اما عدم سرمایه گذاری مناسب برای جذب گردشگر باعث شده تا این شهر انطور که باید شناخته نشود.

به گزارش اصفهان شرق؛ نصف جهان می تواند با پتانسیل های موجود در این شهر به عنوان یک شهر جذب کننده توریسم اسلامی به دنیا معرفی شود و به دنبال آن با ورود گردشگران بسیاری از تبلیغات منفی علیه ایران خنثی و یک تصور درست از مردم مسلمان ایران در اذهان جهانی به وجود آید.

با وجود اینکه امنیت و امکانات لازم در این زمینه مهیا است اما چندان در جذب گردشگر مسلمان که خود منبع درآمد قوی است مدیران چندان موفق عمل نکرده اند.

*ظرفیت های اصفهان برای جذب گردشگر بسیار بالا است

با وجود ظرفیت‏ها و پتانسیل‏های گردشگری در اصفهان لازم است در جهت جذب گردشگر مسلمان برنامه ریزی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گردشگری پس از صنعت نفت و خودرو سومین صنعت درآمدزای دنیا است، بیان داشت: بستر بسیار مناسب گردشگری حلال در ایران زمین در کنار وجود اماکن متبرکه مانند بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس و دیگر نقاط ایران وجود دارد.

رییس کمیسیون گردشگری و اقتصادی شورای صنعت گردشگری را صنعتی درآمدزا برای تمام شهرهای دنیا بیان کرد و آن را یکی از منابع درآمد مطلوب و پایدار درخصوص مباحث ارزی دانست وعنوان کرد: اصفهان، توانمندیها و پتانسیلهای لازم برای جذب توریسم و گردشگر را دارد ولی نبود مدیریت صحیح و کارآمد مانع از تحقق این مهم شده است.

وی از جود زیرساختها و امکانات لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کلان شهر اصفهان خبرداد و افزود: متاسفانه اکثر مواقع سال از ظرفیت هتلهای شهر استفاده نمی شود.

داوودی همچنین لزوم برنامه ریزی اصولی برای توسعه صنعت گردشگری در این شهر و جذب گردشگر و توریسم مسلمان را مورد تاکید قرار داد.

*اصفهان میب تواند در صنعت گردشگری حلال خوب وارد میدان شود

اما از سوی دیگر یکی از اقدامات که برای جذب توریسم و در آمد انجام شده به منظور جذب بیشتر توریسم مسلمان مدتی پیش مرکز گردشگری حلال را در مرکز رشد دانشگاه اصفهان به آدرس اینترنتی www.eftekharzadeh.ir راه اندازی شد.

مسئول خانه نخبگان علمی بسیج استان اصفهان دررابطه با جذب توریسم اسلامی و گردشگری حلال در اصفهان گفت: گردشگری حلال نوعی گردشگری است که در آن طی مدت اقامت گردشگر، قوانین مذهبی کاملا رعایت شود و در امنیت خاطر آداب و آیین دینی سفر او انجام شود.

سید حامد افتخار زاده ادامه داد: هرچند کشورمان در این نوع گردشگری رقبای بسیار قدرتمندی را پیش رو دارد، اما به خوبی می تواند در صنعت گردشگری حلال وارد میدان شود.

وی که توریست را یکی از راه های تبادل فرهنگی و تمدنی عنوان می دارد، تصریح کرد: حضور توریست در هر کشوری به مانند یک کلاس درس یاددهنده تاریخ ، فرهنگ ، تمدن و شاخص های رفتاری آن ملت است که می تواند به وسیله همان توریست به کشور خودش منتقل شده و هر دو کشور با هم تبادل فرهنگی داشته باشند.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.