سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - دوشنبه 27 بهمن 1393

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

میزان مالیات پرداختی استان اصفهان در بودجه ۹۴ کاهش یابد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ‌گفت: از نظر دریافتی، اصفهان در ردیف ۱۲ تا ۱۵ کشور قرار دارد و میزان مالیات پرداختی استان اصفهان در بودجه سال آینده باید کاهش یابد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت بودجه و مالیات استان اصفهان در لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: نسبت به اصفهان دید همراه با نگاه عدالت‌محورانه وجود ندارد چرا که بالاترین سهم مالیاتی بعد از تهران متعلق به اصفهان بوده و در سال 94 نیز هزار و 300 میلیارد تومان به این مالیات افزوده شده است.

وی افزود: از نظر دریافتی، اصفهان در ردیف 12 تا 15 کشور قرار دارد به نحوی که مالیات دریافتی از استان اصفهان بودجه عمرانی 11 استان دیگر را می‌پردازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 180 بیان کرد: ماده 180 در زمینه متعادل‌سازی وضعیت عمرانی و خدمات زیربنایی، آموزشی، بهداشتی و طرح‌های هادی روستایی بوده و اعتباری است که از سرجمع 2 درصد از اعتبارات کلی کشور جدا و برای متعادل سازی استان‌های کشور استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت سهم استان اصفهان بالغ بر 3.57 درصد از بودجه ماده 180 برنامه پنجم است در حالی که جمعیت استان بیش از 6 درصد را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: در حالی که میزان دریافتی استان فارس 6.37 درصد و خراسان رضوی  5.56 درصد است اما استان اصفهان 3.57 درصد دریافت کرده و نسبت به استان‌های بزرگی مانند خراسان رضوی، خوزستان و فارس فاصله 50 درصدی دارد.

حاجی تصریح کرد: اکنون نیز اعتبارات این ماده که 134 هزار میلیارد تومان در سال 93 بوده برابر اخبار رسیده به 88 هزار میلیارد تومان کاهش یافته و از این عدد 45 هزار میلیارد تومان معادل با حدود 40 درصد از آن ابلاغ شده است. همچنین 31 هزار میلیارد تومان از آن یعنی 28 درصد نسبت به کل تخصیص یافته در حالی که استان‌های دیگر هم عدد و هم تخصیص آنها بالاتر است.

وی گفت: شهرستان برخوار به عنوان یک شهرستان محروم با وجود جمعیت 110 هزار نفری تنها 3 میلیارد تومان از این عدد را به صورت اسمی شامل آن شده که مشخص نیست چه مقدار از آن تخصیص یابد اما اگر همین شهرستان با چنین وضعیتی در استان دیگری بود شاید 20 میلیارد تومان دریافت می‌کرد.

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: این قبیل رفتارها سبب می‌شود نقاط محروم استان محروم‌تر بماند و نقاط دیگر کشور که عنوان محرومیت برای آنها اطلاق می‌شود به وضعیت مطلوبی برسند و با وجود اجرای ماده 180، شهرستان‌هایی که در استان اصفهان از محرومیت رنج می‌برند کماکان در محرومیت خود به سر می‌برند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.