سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - یکشنبه 26 بهمن 1393

فعالیت ۴۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور/پذیرش خواهران واجد شرایط در حوزه های علمیه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از میان خواهران واجد شرایط طلبه می پذیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از میان خواهران واجد شرایط طلبه می پذیرد، اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور فعال هستند که این ظرفیت در حال افزایش است.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان شرایط لازم را دارد تا در خدمت استعدادهایی باشد که می توانند در عصر حاضر وجود خود را وقف تعالی ارزش های اخلاقی در جامعه ساخته و به مسئولیت خود در قبال اسلام عزیز و امت مسلمان و نیازهای جهان اسلام عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در ادامه از جمله مأموریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را، تبیین و تعمیق آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در عرصه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی، به ویژه مسائل اختصاصی زنان و خانواده و زمینه سازی برای استنباط معارف دینی، صیانت هوشمندانه و روشمند از اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) در برابر شبهات، بدعت ها، خرافات، التقاط و اندیشه‌های انحرافی به ویژه در حوزه مسائل زنان و خانواده دانست.

وي با اشاره به اين مطلب كه طلاب جهت درس خواندن هزينه اي را به حوزه هاي علميه پرداخت نمي كنند، افزود: تنها تفاوتي كه امسال بر روي آزمون كنكور صورت گرفته است برداشتن آزمون كتبي است كه البته طلاب جهت پذيرش بايد مرحله مصاحبه و تحقيقات را پشت سر بگذارند.

حجت‌الاسلام ابطحی افزود: تمامي طلابي كه در سطح 1 و 2 «كارداني و كارشناسي» تحصيل مي كنند در رشته هاي تحصيلي عمومي تدريس مي كنند اما با ورود به مرحله كارشناسي ارشد و سطح 3 به صورت تخصصي تر به ادامه تحصيل مي پردازند.

وي با اشاره به اینکه 56 حوزه در استان اصفهان و 8 حوزه تخصصی آماده پذیرش علاقه مندان هستند،‌گفت: در استان اصفهان 7 هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر تحصیل می کنند که هزار نفر آنها در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، همچنین سیاست حوزه های علمیه خواهران را تسهیل در شرایط ورود و تحصیل علاقه مندان شمرد و گفت: به همین منظور در سطح دو و سه حوزه های علمیه خواهران متناسب با شرایط زندگی بانوان محترم، دوره ها و شیوه های متنوع تحصیلی مانند حضوری تمام وقت، پاره وقت، نیمه حضوری و مجازی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز ثبت نام از ۲۵ بهمن تا 10 اسفند سال جاری ادامه دارد و ثبت نام به صورت اينترنتي و از طريق سايت www.whc.ir صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/

منبع:شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.