سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - یکشنبه 26 بهمن 1393

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا:

مشمولان با دريافت پروژه از خدمت سربازي معاف مي‌شوند

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام کرد: مشمولان داراي مدرک تحصيلي کارشناسي و کارشناسي ارشد، مي‌توانند با دريافت پروژه تحقيقاتي، از خدمت سربازي به مدت ۲ ماه تا پايان خدمت، معاف شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار ابراهيم کريمي گفت: دو دسته از مشمولان مي‌توانند در دوران خدمت، پروژه‌اي را از بنياد ملي نخبگان نيروهاي مسلح دريافت کنند؛ دسته اول براساس ضوابط مي‌توانند به اين بنياد مراجعه کرده و پس از قبول يک پروژه و اتمام آن، مدت انجام آن به عنوان خدمت سربازي آنها محاسبه خواهد شد.
وي افزود: اين افراد براساس نوع پروژه، مي‌توانند از ۲ ماه تا پايان مدت خدمت سربازي‌شان، کسر خدمت دريافت کنند.
جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا، با اشاره به اينکه نخبگان با دريافت پروژه از خدمت سربازي معاف مي شوند، تصريح كرد: در گذشته، تنها افرادي که داراي مدرک تحصيلي فوق ليسانس بودند، مي‌توانستند پروژه‌اي را ضمن خدمت، دريافت کنند اما از امسال اين طرح شامل دارندگان مدرک تحصيلي ليسانس نيز مي شود، بنابراين نيازمندي‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي به بنياد ملي نخبگان نيروهاي مسلح اعلام شده و مشمولاني که تمايل دارند، پروژه تحقيقاتي دريافت کنند، به يکي از واحدها، براساس نيازمندي‌هايي که از سوي نيروهاي مسلح اعلام شده، معرفي و براساس نوع پروژه از کسر خدمت بهره مند شوند.
سردار کريمي يادآور شد: دسته دوم افرادي هستند که پروژه اي را به اتمام رسانده و هنگام خدمت، آن را به بنياد نخبگان نيروهاي مسلح ارائه مي دهند و در صورتي که مورد نياز نيروهاي مسلح باشد، به کارگيري خواهد شد. اين افراد نيز مي توانند از کسر خدمت استفاده کنند.
به گفته جانشين سازمان وظيفه عمو مي ناجا، هم اکنون مشمولان براساس تمايل و تخصص‌شان اقدام به انتخاب پروژه مي کنند، بنابراين پروژه ها کاربردي تر است.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.