سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - شنبه 25 بهمن 1393

با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کنگره شهدای دانشجوی اصفهان برگزار می‌‌شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان از برگزاری کنگره شهدای دانشجوی اصفهان در 28 بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضایی عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه‌های کنگره شهدای دانشجوی اصفهان اظهار کرد: کنگره شهدای دانشجوی اصفهان باهدف آشنایی اساتید، دانشجویان، کارکنان و قشر فرهیخته جامعه با شهدای دانشجوی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آشنایی نسل سوم انقلاب با سبک زندگی شهدا به ویژه شهدای دانشجو از دیگر اهداف مدنظر برای برگزاری کنگره شهدای دانشجوی اصفهان است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره، سه کمیته اصلی تشکیل‌ شده است که عبارت‌اند از: کمیته ستاد اجرایی، کمیته تبلیغات و کمیته تولیدات و مستندات.

وی تأکید کرد: وظیفه اجرایی و ستاد اجرایی برگزاری کنگره شهدای دانشجو، بر عهده دانشگاه اصفهان و رسالت تولیدات و مستندات بر عهده دانشگاه صنعتی اصفهان و وظیفه تبلیغات کنگره بر دوش سازمان بسیج دانشجویی است.

رضایی با اشاره به اینکه بررسی و شناسایی شهدای دانشجوی و انتخاب آنان از بخش‌های مشکل کار بود، تصریح کرد: تاکنون بررسی‌ها حاکی از آن است که در استان اصفهان 733 شهید دانشجو شناسایی شد که از این تعداد 340 شهید خاص اصفهان که یا ساکن در اصفهان بودند و یا در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کردند و 149 شهید متعلق به دانشگاه اصفهان است که در دوران دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان ابراز کرد: در نظر داریم در این کنگره  از چهار جلد کتاب مرتبط با شهدای دانشجوی و سیره آنان تحت عناوین شهید مسعود آخوندی، کتاب خاطرات شهدا از زبان هم‌رزمان با نام زلال مثل یک جرعه و کتاب وصایای شهدای دانشجوی بانام فراتر از عشق است.

وی با بیان اینکه تا به امروز بالغ‌ بر 180 اثر از سراسر کشور، به دبیرخانه این کنگره ارسال‌شده است از حضور سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره شهدای دانشجوی اصفهان در تاریخ 28 بهمن‌ ماه خبر داد و گفت: این کنگره به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.