سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - شنبه 25 بهمن 1393

یک دکترای طب مکمل تشریح کرد

دلایل آشفتگی در خواب به دلیل حذف وعده شام

یک دکترای طب مکمل با تشریح دلایل آشفتگی در خواب به دلیل حذف وعده شام گفت: بنابراین حتماً افراد یک غذای سبک مصرف کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛  افراد خود را هیچ گاه مجبور به خوابیدن نکنند و اگر در رختخواب خوابشان نبرد مدام در حال غلط زدن نباشند چون به جای اینکه فایده داشته باشد موجب کوفتگی و خستگی بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است که از رختخواب بلند شوند و خود را مشغول کار دیگری کنند، بهتر است که کارهایی انجام دهند که موجب افزایش آرامش‌شان شود و به محض اینکه خواب‌شان گرفت به رختخواب بروند و بخوابند.

اگر بخواهید بیش از اندازه و به زحمت بخوابید سیستم بدنتان با آن مقابله می‌کند، با هر بار سعی کردن بیش از اندازه در به خواب رفتن حداقل نیم ساعت خواب واقعی را به عقب می‌اندازید و می‌بینید که صبح شده و بدنتان هنوز به خواب نرفته است. در طب نوین هم در مورد پهلوی چپ و راست خوابیدن بحث شده است. در طب نوین نیز آمده است که افراد با شکم خالی یا با شکم پُر نخوابند.

خوردن غذای سنگین حتی به خواب راحت‌تر کمک می‌کند براین اساس اگر افراد بخواهند به سمت چپ بخوابند به خاطر اینکه در واقع به سمت معده و قلب خوابیده می‌شود تا جریان خون بخواهد به حرکت در آید به دلیل اینکه به سیستم قلبی و عروقی، سیستم عصبی و گوارشی فشار وارد می‌شود بهتر است که به سمت راست خوابیده شود. بنابراین بهتر است که بعد از غذا نیم ساعت به سمت چب و پس از آن به سمت راست بخوابند.

مهناز زرافشار دکترای طب مکمل به خبرنگار تسنیم می‌گوید: حذف کامل وعده شام موجب آشفته شدن خواب می‌شود و حتماً افراد یک غذای سبک مصرف کنند و بهتر است که نزدیک به زمان خواب مصرف مایعات را کاهش دهند و بیش از اندازه نخورند که مجبور نشوند برای اجابت مزاج از خواب بلند شوند تا خواب‌شان منقطع نشود.

برای خواب مناسب بهتر است که افراد قبل از خواب شیر گرم، کره بادام زمینی، پنیر تازه ماست یا سیب استفاده کنند. از دیدگاه طب نوین به خاطر نوع اسید آمینه‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند به سیستم خواب کمک کند، یک لیوان شیر گرم با سه قاشق عسل مصرف کنند تا لااقل فرد هم کمتر دچار گرسنگی و ضعف شود و هم بتواند خواب راحت داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.