سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - جمعه 24 بهمن 1393

استاندار اصفهان:

ساماندهی و حفظ حریم رودخانه زاینده‌رود در دستور کار قرار گیرد

استاندار اصفهان گفت: ساماندهی و حفظ حریم رودخانه زاینده‌رود و جلوگیری از هرگونه تصرف در حریم رودخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید عملیاتی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در جلسه هماهنگی مسئولان آب، جهاد  کشاورزی و فرمانداران حوضه آبریز زاینده‌رود، بر ساماندهی و حفظ حریم و بستر رودخانه تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای وظیفه دارد که از هرگونه تصرف دربستر و حریم رودخانه جلوگیری کند.

وی افزود: فرمانداران حوضه آبریز زاینده‌رود موظف هستند هماهنگی‌های لازم را بین دستگاه‌های مرتبط در حوزه آب ایجاد کنند تا از هرگونه فعالیت یا برخورد موازی جلوگیری شود و سازمان آب منطقه‌ای بر اساش وظایف ذاتی خود مسولیت برخورد با متخلفان را برعهده دارد.

استاندار اصفهان افزود: چاه‌هایی که در حریم و بستر رودخانه حفرشده‌اند، باید بار دیگر توسط سازمان آب منطقه‌ای احصا و در صورت لزوم در شورای تامین شهرستان مطرح شود و در هر صورت از حفر چاه‌های غیر مجاز باقوت جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید از ورود هرگونه فاضلاب روستایی و شهری به رودخانه جلوگیری شود، زیرا در شرایط خشکسالی و ورود فاضلاب به رودخانه میتواند تبعات بیشتری داشته باشد.

زرگرپور به لزوم تغییر الگو و نوع کشت تاکید کرد و افزود: باید هماهنگی کاملی بین دستگاه‌های مرتبط با موضوع آب صورت گیرد و دستگاه‌ها با توجه به وظایف ذاتی خود ، سیاست‌ها و برنامه‌های را به بهترین شکل انجام دهند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.