سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - جمعه 24 بهمن 1393

بنابر اعلام استاندار:

اصفهان به زودی صاحب موزه هنر می شود

استاندار اصفهان از تاسیس موزه هنر در این خطه در آینده ای نه چندان دور خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور  در جمع انجمن سینماگران استان اصفهان گفت: استان با مجموعه ای از مشکلات و معضلات مواجه است که از جمله آنها معضل آلودگی هوا ست.

وی ادامه داد: متاسفانه زمانی که این سرمایه ها در اصفهان مستقر شده است به دلیل نبود آمایش سرزمینی هر کارخانه در بدترین محل قرار گرفته است.

استاندار با اشاره به قرارگرفتن برخی کارخانه های بزرگ در غرب اصفهان، گفت: این مساله در حالی است که باد از غرب به شرق می وزد و بسیاری از آلاینده ها به سمت اصفهان آورده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در هر 24 ساعت 500 تن گوگرد در هوای استان اصفهان تخلیه می شد، افزود: امسال با پیگیری های انجام شده دو نیروگاه اصفهان دو میلیارد لیتر مازوت مصرف نکردند که نقش مهمی در کاهش آلایندگی اصفهان داشت.

وی بی آبی اصفهان را از دیگر چالش های فراروی استان برشمرد و اظهار کرد: این مساله باعث شد حتی در سفر رییس جمهوری همه مسائل را به سمت آب سوق دهیم.

زرگر پور تصریح کرد: مجموعه ای از عوامل موجب شده بزرگترین رودخانه دائمی فلات مرکزی ایران به سمت خشک شدن پیش رود و برای اصفهان مجموعه از مشکلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی را رقم زند.

وی خاطر نشان کرد: نرخ بیکاری در اصفهان سه درصد و نرخ تورم نیز یک و نیم درصد از متوسط کشوری بیشتر است.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکل مواد مخدر در استان گفت: اگر چه در این زمینه از متوسط کشوری پایین تر هستیم ولی سن ابتلا، جنسیت ابتلا و نوع مصرف از سنتی به مواد مخدر صنعتی تغییر کرده است.

وی در خصوص صنعت استان گفت: این استان دارا 9هزار واحد صنعتی است و بیش از 70درصد فولاد کشور، 50درصد سنگ و محصولات ساختمانی کشور، 32در فروارده های نفتی کشور و 60درصد مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می شود.

زرگر پور با بیان اینکه اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، گفت: در استان 330هزار دانشجو در 5دانشگاه مادر و 150مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه علم و فناوری، هنر و گردشگری بر اساس سند آمایش استان سه محور توسعه استان است، افزود: هم اکنون شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه صنعتی به عنوان جایی که در آن علم به ثروت تبدیل می شود در کشور حرف اول را می زند.

استاندار اصفهان گفت: در زمینه گردشگری و حفظ آثار تاریخی با وجود سرمایه های عظیم در اصفهان این ابنیه در معرض خطر قرار دارد و از همین رو 40 میلیارد تومان در سفر اخیر رییس جمهوری برای حفظ و مرمت این آثار به تصویب شد.

وی با بیان اینکه در زمینه هنر کمتر به این مساله توجه شده است، افزود: مسائل اصلی و حاشیه ای در استان مانع پرداختن جدی به این مساله شده است.

زرگرپور تصریح کرد: فرهنگ و هنر بیش از 25 متولی دارد و حتی برخی از این فعالیت ها با هم در تضاد است.

وی گفت: بستر سازی برای گسترش فعالیت های هنری در استان با استاندار است ولی سیاستگذاری کار ما نیست و در این زمینه نیز چیزی ابلاغ نشده است.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.