سرویس: تولیدی » گزارش میدانی 19:12 - پنجشنبه 23 بهمن 1393

گزارشی از سفر معاون توسعه روستایی کشور به شرق اصفهان:

وام با کارمزد ۴ درصد، مشارکت بیشتر روستاییان در امر توسعه/ گلخانه طرحی ایده آل در شرایط بحران شرق اصفهان است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: دولت تدبیر و امید برای افزایش توان اقتصادی مردم مناطق محروم در کل کشور برای روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر با رویکرد ایجاد اشتغال و درآمد مطمئن تسهیلات ویژه ای را ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: شرق اصفهان در ماههای اخیر سفرهای مسئولان ارشد کشور و استان را در خود دیده است. مشکلات و کاستی های این دیار ، سفرنامه ای از درد و رنج های مردم محروم این منطقه به مقامات کشوری است تا در تصمیمات اندکی تامل کرده و جانب منطقه خشک و بی محصول شرق اصفهان را بیشتر ببینند.
مسلما حضور مسئولان در روستاهای شرق اصفهان که با مشقت فراوان سال را به پایان می برند، می تواند تصویری از کاستی ها را به مسولان ارشد کشوری نشان دهد ولی پیگیری آمد و شدها و وعده های سفرهای قبلی مهم ترین عامل در حل مشکلات به شمار می رود.
مردم شرق اصفهان مهمان نواز و اهل ایثار و شهادت می باشند و با تمام وجود در استقبال از هر مسئولی حاضر می شوند ولیکن مسئولان هم باید بدانند که برخی وقت ها بهتر است مردم این منطقه مژده ی رفع مشکل را زودتر از بازگو کردن درد و رنج بشنوند.


اینجا مزرعه عرب است روستایی که با برخی محرومیت ها دست و پنجه نرم می کند
به گزارش علی دهقانی خبرنگار افتخاری در مزرعه عرب: معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور به همراه دکتر کامران و مهندس بهمنی مدیرکل ادفتر امور روستایی استانداری اصفهان به روستای مزرعه عرب سفر کردند.
در این جلسه که اعضای شوارای اسلامی و دهیار های مناطق جرقویه سفلی و علیا حضور داشتند، دکتر رضوی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب پیشنهاد ایجاد شرکت های تعاونی برای ایجاد شغل در روستا ها را عنوان و قول دادند که به میزان سه برابر آورده به مردم وام با سود 4درصد بدهند و این در صورتی باشد که وثیقه جهت این وام، کارت یارانه ها باشد.


افزایش توان اقتصادی مردم مناطق محروم
معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست در آستان مقدس امام زاده سید محمد طالجرد شهر اژیه در جمع اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش بن رود و بخش جلگه گفت: دولت تدبیر و امید برای افزایش توان اقتصادی مردم مناطق محروم در کل کشور برای روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر با رویکرد ایجاد اشتغال و درآمد مطمئن تسهیلات ویژه ای را ارائه می دهد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین تاکید ویژه دولت تدبیر و امید به منظور توسعه روستاها و ایجاد صنایع تبدیلی با هدف اشتغال پایدار روستاییان گفت: ان شاءالله در سال آینده با اختصاص وام با کارمزد ۴ درصد، شاهد مشارکت هر چه بیشتر روستاییان در امر توسعه روستاها باشیم.

IMG_6454
دکتر رضوی با بیان اینکه کارت یارانه، وثیقه دریافت تسهیلات اشتغالزایی خواهد بود، گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) در دولت یازدهم که به تازگی به صندوق «کارآفرین امید» تغییر نام داده است با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ریاست جمهوری طرح هایی را در قالب مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها اجرایی خواهد کرد و دولت تدبیر و امید به منظور مشارکت اقتصادی مردم در اقتصاد کشور در خدمت تولید کنندگان و بخش خصوصی می باشد.

IMG_6434
دکترکامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی دراین جلسه ضمن تقدیر وتشکر از مردم شهید پرور اصفهان جهت حضور در راهپیمایی 22بهمن و‌ در آستانه ی تدوین برنامه ی ششم، حضور معاون رئیس جمهور در منطقه و مژده ی اعطای تسهیلات جهت ایجاد اشتغال که مهاجرت مردم به شهرهای دیگر کمتر شود خبر خوبی برای مردم مناطق محروم شرق اصفهان است که در اثر خشکسالی خسارات زیادی را متحمل شده اند که هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.


دو طرح اشتغال زایی نمونه ای از تلاش جوانان شرق اصفهان
دکتر رضوی در بازدید از گلخانه سبزی و صیفی میراحمدی ورزنه بیان کرد: با توجه به بحران آب به کشت های گلخانه توجه بیشتری شود که با توجه به مشکلات مطرح شده از طرف مدیریت این واحد تولیدی وهمچنین ارایه طرح جدید در راستای استقرار شهرک گلخانه ای در شهر ورزنه و دستور بررسی طرح مذکور را ارائه تا با توجه به بحران آب در منطقه، اشتغال جایگزین، ایجاد شود.


همچنین از صنایع دستی سفره بافی نیز بازدید به عمل آمد و بیان داشت: صنایع دستی شناسنامه وهویت این منطقه وشهر ورزنه می باشد.

وی همچنین در خصوص برطرف شدن مشکل محرومیت بخش بن رود بیان کرد: این را وظیفه خود می دانم که پیگیریهای لازم را انجام دهم وچون به حمد خداوند متعال توسعه یافتگی ما بسیارخوب است حتما پیگیری خواهیم کرد تا این مشکل حل شود و از امتیازاتی که لازم است تا به توسعه یافتگی برسد انجام دهیم.


تالار ورزشی روستای جندان افتتاح و به بهره برداری رسید
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر تالار ورزشی چند منظوره روستای جندان بخش بن رود با زیربنای به مساحت 1200متر بااعتباری بالغ بر 1میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
دراین آئین دکتر حسن کامران دستجردی اظهار داشت: با ایجاد اماکن ورزشی و استفاده از آن می توان به انتقال فرهنگ و رشد جسمی و روحی جوانان نقش داشته باشیم و به اخلاق ورزشی و مهم بودن آن اشاره و اظهار داشت: در ورزش مردانگی و اخلاق مهم است و می بایست جوانان به این امر واقف باشند.

IMG_6527
وی نگهداری از سالن ها را مهم ترین مرحله بعد از پایان ساخت خواند و گفت: ساخت پروژه ها یک مرحله از پیگیری مسئولین می باشد و این در حالی است که نگهداری از این سالن ها از اهم اقدامات بعدی است که باید توجه به این امر نمود.
دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور در اين مراسم با گراميداشت ايّام ا…دهه مباركه فجر و ياد و خاطره معماركبير انقلاب شكوهمند اسلامي ايران گفت: امروز به بركت خون شهداء و تلاش و همّت دولتمردان عزيز به رغم مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم هاي ظالمانه دشمنان، مسير بسيار خوبي در راه توسعه و پيشرفت كشور بخصوص در عرصه عمراني برداشته شده است.
وی در پایان قول مساعد جهت تکمیل شبکه گاز رسانی به این سالن ورزشی را داد.

یک نظر در مورد “وام با کارمزد ۴ درصد، مشارکت بیشتر روستاییان در امر توسعه/ گلخانه طرحی ایده آل در شرایط بحران شرق اصفهان است”

  1. علی گفت:

    ضمن تشکر /کلمه وثیقه درسته نه وثیغه!لطفا در خبر دوم از بن رود اصلاح بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.