سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - پنجشنبه 23 بهمن 1393

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی راه‌های کشور هزینه شده است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی راه‌ها در کشور هزینه شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ داوود کشاورزیان در جریان بازدید از چند طرح راهسازی در این استان، اظهار داشت: در سال آینده نیز ارتقای سطح کیفی و افزایش ایمنی جاده‌ها و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا از مهم‌ترین برنامه‎های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 9 تن عملیات روکش آسفالت در راه های کشور اجرا شده است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از تونل خوانسار، بیان داشت: بازگشایی تونل خوانسار نیازمند تامین اعتبار است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، برای تامین اعتبار این پروژه همکاری لازم را انجام می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌‎های گلپایگان و خوانسار در مجلس ‌نیز در حاشیه این بازدید، تکمیل و بهره برداری از این پروژه را از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: این تونل افزون بر سهولت برقراری ارتباط بین شهرستان‌های فریدن و خوانسار، دسترسی خوانسار با استان همجوار را برقرار و موجب پویایی اقتصاد و تبادل فرهنگی منطقه می‌شود.

محمد حسین میرمحمدی با اشاره به اینکه احداث این تونل به عنوان تنها تونل ارتباطی استان اصفهان سبب کوتاه شدن مسیر فریدن به خوانسار، صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتباط ترانزیتی بین تهران، اراک و گلپایگان می‌شود، تصریح کرد: توجه جدی وزارت راه و شهرسازی در تسریع در عملیات تکمیلی و بهره برداری از این پروژه ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت پروژه‌های احداث باند دوم محور موته به گلپایگان و دامنه به گلپایگان گفت: 35 کیلومتر از باند دوم محور موته به گلپایگان تکمیل و زیر ترافیک است.

محمود محمودزاده افزود: 12 کیلومتر باقیمانده از این مسیر تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پروژه احداث تونل خوانسار را از لحاظ اجتماعی و فنی عمرانی دارای اهمیت خاصی دانست و گفت: طول این تونل هزار و 200 متر است که تاکنون 654 متر آن حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه 80 درصد عملیات خاکبرداری تونل خوانسار انجام شده است، افزود: قرارداد این پروژه 270 میلیارد ریال است که تاکنون120میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و پیشرفت این پروژه 40 درصد است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.