سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - پنجشنبه 23 بهمن 1393

عضو کمیسیون صنایع مجلس

یارانه براساس میزان مصرف انرژی‏، پیشنهاد مجلس به دولت در بودجه ۹۴ است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌گفت: پیشنهاد امسال مجلس برای اینکه بر مصرف انرژی، یارانه داده شود، ارائه مشوق‌هایی در زمینه میزان مصرف و اختصاص یارانه به افراد کم‌مصرف بود.

به گزارش اصفهان شرق؛حمیدرضا فولادگر پیرامون وضعیت یارانه‌ها در لایحه بودجه 94 اظهار داشت: یارانه‌ها در بودجه 94 مانند سال قبل دیده شده و میزان یارانه نقدی همان حدود قبلی است. در زمینه یارانه غیر نقدی، مسئله خاصی پیش‌بینی نشده است. البته 2 مورد جدید به آن اضافه شده که اختصاص یارانه برای ازدواج و مسکن و اشتغال جوانان به صورت تسهیلات است.

وی با بیان اینکه یارانه بخش تولید حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان و درمان 4 هزار و 800 میلیارد تومان دیده شده است، تصریح کرد: در سال 93 مبلغی به عنوان یارانه به تولید اختصاص پیدا نکرده است، البته یک‌هزار و 200 میلیارد تومان در بخش صنعت به تازگی داده شده اما به بخش‌های دیگر چیزی اختصاص نیافته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌خاطرنشان کرد: همچنین تفاوت قیمت سوخت و بخش‌هایی که در قسمت مسکن داده می‌شود، در این لایحه به عنوان یارانه تولید محسوب می‌شود وگرنه یارانه چندانی برای تولید داده نشده است. کمتر از 10 هزار میلیارد تومان برای تولید کنار گذاشته شده که امیدواریم یارانه این بخش افزایش یابد.

فولادگر افزود: پیشنهاد امسال مجلس این بود که روی مصرف انرژی یارانه داده شود و به‌عنوان مشوق‌ها، به هرکس مصرف خود را کم کرد، یارانه تعلق گیرد و به کسی که مصرفش بالا است، یارانه اختصاص پیدا نکند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌خاطرنشان کرد: شناسایی ثروتمندان کار سختی است اما باید روی میزان مصرف انرژی به افراد یارانه دهیم و به افراد کم‌مصرف یارانه تعلق گیرد و در این صورت می‌توانیم به افراد صرفه‌جو یارانه بیشتری دهیم. اگر بتوانیم این کار را روی تمام حامل‌های انرژی یعنی بنزین، گازوئیل، برق، آب و گاز طبیعی انجام دهیم، اتفاق خوبی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

 

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.