سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 01:29 - چهارشنبه 22 آبان 1392

مراسم عزاداري و تعزيه خواني در روستاي رامشه جرقويه عليا

مردم روستاي رامشه در ماه محرم از روز اول محرم تا روز دهم هر روز مراسم تعزيه خواني و هر شب مراسم عزاداري در حسينيه جنب حرم امام زاده جعفربن احمد برگزار مي كنند.

Vater Markuyu
به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقويه عليا :
مراسم تعزيه خواني هر روز در دهه ي اول محرم در حسينيه با شكوه فراوان برگزار مي شود و طبق سنوات قبل  رامشه اي هاي مقيم تهران به عشق امام حسين(ع) به وطن ابا و اجداد خود مي آيند تا اين مراسم با شكوه تر برگزار شود و از عزيزان سفر كرده كه اين راه را به ما نشان داده و مشوق اصلی امروزی ها  در برپایی این قبیل مراسم ها بودند، یادی کنند.

مراسم عزاداري شامل سينه زني، زنجير زني و حمل نخل مي باشد كه هر شب در اين حسينيه با حضور پر شور دوستداران سيدالشهدا برگزار مي شود.

Vater Markkkk

در روز عاشورا مراسم به نحو باشكوه تري اجرا مي شود بدين صورت كه مردم بعد از نماز صبح قبل از طلوع خورشيد دسته جمعي دور روستا و در صحرا به حركت در مي آيند ونوحه ي  حسينم كو، حسينم كو و نوحه هاي قديمي  را سر مي دهند و كم كم مردم به آنها ملحق شده و به حسينيه آمده و تجمع بزرگي صورت مي گيرد و به عزاداري مي پردازند و بعد از عزاداري به داخل امام زاده رفته و صبحانه را صرف مي كنند و دوباره به عزاداري و تعذيه خواني مي پردازند.

ظهر و بعد از خواندن نماز ظهر عاشورا به منزل يكي از اهالي رامشه رفته و ناهار را صرف مي كنند و در شب بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم شام غريبان را برگزار مي كنند تا به یاد رقیه امام حسین اشک ریخته و همراه اسرای کربلا باشند.

این سنت ذکر شده گوشه ای از مراسم عزاداری و عشق به اهل بیت  در منطقه جرقویه علیا می باشد  و تصویر واقعی از ارادت مردم ولایتمدار این منطقه را در قالب خط و نوشته نمی توان بیان کرد.

برای مشاهده کامل تر تصاویر اینجا را کلیک کنید

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.