سرویس: اجتماعی 17:33 - سه شنبه 21 آبان 1392

توهین آشکار ابطحی به مداحان در شب تاسوعا + عکس

سید محمد علی ابطحی، معاونت پارلمانی و حقوقی دولت اصلاحات در صفحه فیسبوک خود مداحان را نیازمند “دروغ جدید برای حفظ دکانشان” عنوان کرد.

image6256

به گزارش اصفهان شرق : سید محمد علی ابطحی، معاونت پارلمانی و حقوقی دولت اصلاحات در صفحه فیسبوک خود مداحان را دروغ پرداز عنوان کرد.

ابطحی که در شبکه اجتماعی فیسبوک نسبتا فعال است و گاهی بصورت روزانه مطلب جدید منتشر می کند، به مناسبت روز تاسوعا در صفحه فیسبوک خود نوشت:

“امشب تاسوعاست. عزاداری برای امام حسین (ع) جزئی از سنت های آیینی و شیعی ماست. این سنت از بین نخواهد رفت. مداحان و روضه خوانان لازم نیست برای احیای آن به دروغ متوسل شوند. هر چند برای حفظ دکانشان ضروری است که هرسال دنبال روضه جدید و دروغ جدید باشند.عظم الله اجورکم”

ابطحی یکی از متهمان فتنه بود و در جریان فتنه به شش سال حبس تعزیری محکوم شد که با سپردن وثیقه پس از ۱۶۰ روز آزاد شد.

به نظر می رسد که وی هنوز از عوارض سکته مغزی خود در ۲۲ مهر ۱۳۹۲ و لخته های خونی در سرش رنج می برد.

شاید در کسوت مداحان و روضه خوانان اهل بیت باشند کسانی که از روی جهل و یا وسوسه های نفسانی بعضا غلوها و تحریفاتی را در اشعار و مراثی خود وارد می کنند، اما این امر نباید موجب شود که یک نفر آن هم ملبس به جامه روحانیت زبان به توهین و نه نقد سازنده باز کند و درواقع تمام جامعه مداحان کشور را مخاطب این سخن خود قرار دهد.

طبق روایات معصومین علیه السلام، مداح و روضه خوان خاندان اهل بیت (ع) دارای جایگاه رفیعی نزد خداوند می باشند که نباید با کلامی نسنجیده و دور از انصاف موجبات تخریب و توهین به این ساحت در سطح جامعه فراهم آید.‬

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.