اصفهان شرق

شهرداری اصفهان در طرحی جدید از شهروندان اکسیژن می خرد

کدخبر: 53516
1393/11/22 در ساعت 15:23

به گزارش اصفهان شرق؛  دکترسید مرتضی سقاییان نژاد در حاشیه دیدار با اهالی منطقه ۹ با بیان این مطلب گفت: منطقه ۹ از مناطق قدیمی شهر است و دارای مردم ولایت مدار و شهید پرور است .
وی با اشاره به این که بافت منطقه ۹ به صورت کشاورزی و فضای سبز می باشد افزود: در این منطقه ناژوان با مساحت ۱۲۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین فضای

تمام کاربری اراضی ناژوان کشاورزی است این در حالی است دوقدمی این محدوده اراضی با قیمت بیش از ۲ میلیون خرید و فروش می شود اما اراضی ناژوان به دلیل کاربری کشاورزی از ۱۰۰ هزار تومان بیشتر ارزش ندارد

سبز و ریه شهر اصفهان وجود دارد.
شهردار اصفهان با اشاره به این که به برخی از مالکان ناژوان ظلم شده است اذعان داشت: تمام کاربری اراضی ناژوان کشاورزی است این در حالی است دوقدمی این محدوده اراضی با قیمت بیش از ۲ میلیون خرید و فروش می شود اما اراضی ناژوان به دلیل کاربری کشاورزی از ۱۰۰ هزار تومان بیشتر ارزش ندارد. لذا مردم در این خصوص گلایه مند هستند و اظهار می کنند گناه مالکان چیست.
وی با تاکید بر این که برای ناژوان از سوی شورای عالی شهرسازی ومعماری طرح ویژه ای در نظر گرفته شده است ادامه داد:این مهم حرکت درستی است که برای حفظ و حراست از این ریه تنفسی صورت گرفته است.
دکتر سقاییان نژاد به طرح حفظ و حراست از باغ ویلاها در ناژوان اشاره و تصریح کرد: طرح خريد اكسيژن به منظور حفظ فضاي سبز موجود و ایجاد انگیزه و تشویق باغداران این محدوده در معاونت خدمات شهری مطرح شده است.
وی بر اساس طرح خريد اكسيژن شهرداري به جاي تملك و نگهداري فضاي سبز مي توانند هزينه هاي نگهداري باغ ها و اراضي كشاورزي را بابت اكسيژن ايجاد شده به باغ داران و كشاورزان بپردازد اذعان داشت: این طرح به کمیسیون ماده ۵ جهت بررسی و تایید ارسال شده است. همچنین در حد عرف قانونی در این اراضی سرپناهی ایجاد

طرح خريد اكسيژن به منظور حفظ فضاي سبز موجود و ایجاد انگیزه و تشویق باغداران این محدوده در معاونت خدمات شهری مطرح شده است

می شود.
شهردار اصفهان ضمن تشکر از اهالی این منطقه که از مدیریت شهری حمایت کرده اند، گفت: طی چند سال اخیر تاکنون به دلیل خودجوشی ، علاقه مندی، مشارکت و نظارت مردم و معتمدان منطقه ۹ اقدامات خوبی از سوی شهرداری در محلات این منطقه صورت گرفته است.
وی از پیش بینی بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای منطقه ۹ در سال آینده سخن به میان اورد و افزود: بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان نیز برای محرومیت زدایی این منطقه در سال آینده در نظر گرفته شده است.
دکتر سقاییان نژاد با اشاره به وجود لکه هایی با مساحت ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر در منطقه ۹ با کاربری کشاورزی خاطرنشان کرد: در محدوده داخل شهر وجود چنین لکه هایی با کاربری کشاورزی معنایی ندارد لذا لازم است این پلاک ها ازسوی جهاد کشاورزی با استفاده از تبصره های قانونی موجود تغییر کاربری داده شود تا سردرگمی مردم و ابهامات موجود مرتفع گردد؛از سوی

براساس طرح ویژه ناژوان باید ارگان ها و دستگاه های جهاد کشاورزی،مسکن و شهرسازی ، محیط زیست و شهرداری از این ریه تنفسی حفظ و حراست کنند

دیگر از خلاف سازی ها جلوگیری شود.
وی با بیان این که براساس طرح ویژه ناژوان باید ارگان ها و دستگاه های جهاد کشاورزی،مسکن و شهرسازی ، محیط زیست و شهرداری از این ریه تنفسی حفظ و حراست کنند افزود: اما متاسفانه تاکنون شهرداری یک تنه وارد میدان شده و ۲۵۰ هکتار از اراضی ناژوان را تنهایی آزادسازی و تملک کرده است.
شهرداراصفهان ادامه داد: روزانه شهرداری برای رسیدگی به پرونده های تخلف سازی در ناژوان به مراجع قضایی مراجعه می کند و اما دستگاه های دیگر در این میدان به صورت جدی نیستند.
وی از طرح ساماندهی اطراف منارجنبان سخن به میان آورد و اذعان داشت: این طرح از سوی شهرداری با مشارکت بخش خصوصی کلنگ زنی شد و هماهنگی های لازم با اوقاف و آموزش و پرورش برای آزادسازی در مسیر این طرح صورت گرفت؛ اما متاسفانه سازمان میراث فرهنگی به برخی موارد این طرح ایراداتی وارد کرده است.
وی با اشاره به این که هزینه های کاوشگری باید از سوی سازمان

شهرداری به دلیل الزاماتی در چهارباغ کاوشگری را خود انجام می دهد اما این بدین معنا نیست هر کجای شهر را شهرداری کاوشگری نماید

میراث فرهنگی پرداخت شود نه شهرداری ادامه داد: شهرداری به دلیل الزاماتی در چهارباغ کاوشگری را خود انجام می دهد اما این بدین معنا نیست هر کجای شهر را شهرداری کاوشگری نماید.
دکترسقاییان نژاد با مطرح کردم این سوال که آیا اطراف منارجنبان در شان اصفهان و نظام مقدس جمهوری اسلامی است تصریح کرد: اجرایی نشدن این طرح باعث عدم توسعه یافتگی شهر اصفهان می شود لذا لازم است برای گسترش و توسعه توریست و گردشگر این طرح با همکاری سازمان میراث فرهنگی اجرایی شود تا این محدوده براساس چارچوب های ملی و بین المللی به عنوان منطقه توریستی تبدیل شود؛ از سویی نیز این پروژه می تواند منجر به تحول منطقه ۹ به خصوص محلات اطراف منارجنبان شود. وی همجواری منطقه ۹ را با دیگر شهرداری های اطراف از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و افزود: در نقاط هم مرز ناهماهنگی هایی صورت می گیرد به عنوان مثال مجوزهایی صادر

تمام فعالیت ها انجام شده فقط منتظر امضای نهایی از سوی کمیته زیربنایی هستیم

می شود که با مقرارت ساخت و ساز در شهر اصفهان همخوانی ندارد و برای مردم ابهاماتی را به وجود آورده است.
شهردار اصفهان تاکید کرد: لازم است هماهنگی هایی در این مناطق همجوار صورت گیرد تا علاوه بر این مشکلات مردم مرتفع شود منجر به جلب اعتماد مردم گردد.
وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث گورستان غرب گفت: تمام فعالیت ها انجام شده فقط منتظر امضای نهایی از سوی کمیته زیربنایی هستیم.
دکترسقاییان نژاد با اشاره به اجرای طرح های محله محور در منطقه ۹ ادامه داد: احداث ورزشگاه غرب به مساحت ۶ هزار متربع با مشارکت اهالی منطقه ۹ و منطقه ۱۱ در این منطقه احداث می شود.
وی افزود: برای رفع ترافیک فلکه جهاد تدابیری اندیشه شده و عملیات احداث بازار کوثر در این منطقه طی ۴ ماه اینده شروع خواهد شد.

منبع: ایمنا