اصفهان شرق

عزاداری خواهران حوزه علمیه فاطمةالزهرای شهر ورزنه

کدخبر: 5342
1392/08/21 در ساعت 23:14

Vater MarkJJJJ

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: همزمان باعزاداري سرور و سالار شهيدان امام حسین(ع) مراسم عزاداري خواهران حسيني در حوزه علميه خواهران فاطمه الزهرا شهر ورزنه برگزار گرديد.

دراين مراسم حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه ورزنه با اشاره به جايگاه ويژه بانوان از صدر اسلام تا كنون افزود: پس از واقعه عاشورا رسالت عظيم تر بانوان كاروان حسيني آغاز شد و آنان با خطبه هاي پرشور خويش مردم را از حقانيت راه امام حسين(ع) آگاه مي ساختند.

 

Vater MarkKKK

 

وي با توجه به سيره رفتاري از جمله صبر و بردباري حضرت زينب (س) گفت: حضرت زينب(س) صبر و رضا را از پدر و برادر خود آموخته بود، صبر پدر را در فقدان حضرت زهرا (س) و صبر برادر را در برابر دشواريهاي كربلا ديده بود كه امام حسين (ع) ميفرمايد: خدايا من در برابر قضاء تو صبر ميكنم و در برابر امر تو تسليم هستم و حضرت زينب (س) نيز در برابرامر و تقدير الهي كاملا صبور وشكيبا بود.

حجت السلام صادق زاده به نقش پيام رسانی حضرت زينب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: خواست خداوند بود که حضرت زينب اسير شود و پيام رسان کربلا باشد چون دشمن مي خواست اسلام را از بين ببرد اما خدا خواست زينب زنده بماند و دين خدا را حفظ کند و در اين ميان وظيفه شما بانوان اينست که با الگو گيري از سيره رفتاري حضرت زينب (س) مدافع راستين اسلام و ولايت فقيه باشيم.

Vater MarkWWW