سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:11 - سه شنبه 21 آبان 1392

فرماندار در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی :

مشاغل جایگزین کشاورزی با حفظ هویت موثر می باشد

فرماندار اصفهان گفت: اولویت های ما در توسعه دادن صنایع گلخانه ای و دامداری سه بخش بن رود، مرکزی و جلگه می باشد.

thumbnail.aspx

 

به گزارش اصفهان شرق: جلسه کارگروههای اقتصاد مقاومتی شهر ستان اصفهان با حضور فضل الله کفیل فرماندار شهر اصفهان تشکیل شد. این جلسه با هدف بررسي راهكارهاي تسهيل و تسريع در اجرا، تخصيص و تأمين آب مورد نياز طرح هاي اقتصاد مقاومتي در مناطق شرق اصفهان تشكيل شد.

در این جلسه راهکارهای تسهیل و تسریع در اجرا، تخصیص و تأمین آب مورد نیاز طرح های اقتصاد مقاومتی در مناطق شرق اصفهان از جمله تولید قارچ، پرورش بوقلمون و شترمرغ، پرورش ماهیهای زینتی ، ایجاد گلخانه و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کفیل در این جلسه با توجه به طرح های مطرح شده  در اقتصاد مقاومتی اولویت داده شده به شرق اصفهان را در توسعه دادن صنایع گلخانه ای و دامداری سه بخش بن رود، مرکزی و جلگه دانست.

فرماندار در این جلسه پرداخت خسارت به کشاورزان را یک فرصت دانست و گفت: پرداخت مبالغ مربوط به خسارت خشکسالی به کشاورزان در سال های گذشته تاثیر محسوسی در کاهش مشکلات مردم نداشته است.

وی فرهنگ سازی برای تغییر الگوی کشت و ایجاد آمادگی در مردم برای مشاغل جایگزین را ضروری دانست و افزود: درزمینه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی کارهای خوبی انجام شده که باید تداوم داشته باشد.

کفیل در ادامه با توجه به زمان بندی و نحوه اجرای طرح های مطرح شده افزود: مسئولين با دو رويكرد اجرايي كوتاه مدت از جمله طرح هاي خانگي، توليد قارچ ، توليد كود و …  كه در حال حاضر در 20 محور قابل اجراست و نيز ميان مدت مانند مجتمع هاي گلخانه اي و دامداري را در دستور كار جلسات قرار دهند تا ان شاء اله با برنامه ريزي و كار كارشناسانه و عالمانه، نتيجه مطلوب براي بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم حاصل گردد.

ايشان تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید آب مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را به شرکت آب منطقه ای و فرمانداری اصفهان براي برنامه ريزي و تخصيص آب مورد نياز اعلام کند.

فرماندار اصفهان همچنین بر تهیه تقویم اجرایی برای مجتمع دامداری قورتان تاکید کرد.

 


همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.