سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - چهارشنبه 22 بهمن 1393

مدیرکل دامپزشکی اصفهان:

سالانه ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ در استان اصفهان تولید می‎شود

مدیرکل دامپزشکی ‌اصفهان گفت: نظارت‌های بهداشتی و شبانه‌روزی کارکنان خدوم دامپزشکی استان سبب شده که ‌اصفهان با تولید ۱۶۵ هزار تن رتبه نخست تولید گوشت مرغ، همچنین رتبه نخست تولید گوشت قرمز و بوقلمون داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهرام موحدی در دیدار با امام جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه اجرایی اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نیز بیش از گذشته به ایفای نقش جهادی خود در رسیدن به اهداف سازمان دامپزشکی کشور که همانان حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی، ارتقای بهداشت و سلامت عمومی و به طور شاخص امنیت غذایی در جامعه پرداخته است.

وی افزود: نظارت‌های بهداشتی و شبانه‌روزی کارکنان خدوم دامپزشکی استان سبب شده که استان اصفهان با تولید ۱۶۵ هزار تن رتبه نخست تولید گوشت مرغ، همچنین رتبه نخست تولید گوشت قرمز و بوقلمون، رتبه دوم تولید گوشت شتر مرغ، رتبه سوم تولید عسل و رتبه چهارم تولید تخم مرغ را در کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به افزایش 60 درصدی صادرات گوشت سفید و فرآورده های خام دامی  و ارزآوری 17 میلیون دلاری در امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این مسئله بارز حمایت دامپزشکی استان از بهره‌برداران در تولید و صادرات این محصولات به 20 کشور جهان است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: دامپزشکی وظیفه خطیری در زمینه تأمین غذای سالم از طریق نظارت بر عهده دارد.

وی با تاکید بر با اهمیت بودن کار دامپزشکی افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان دامپزشکی و فعالیت‌هایی که در زمینه پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام شده، شاهد رونق دامپروری و تولید محصولات کیفی در استان هستیم.

امام جمعه اصفهان به وظیفه خطیر دامپزشکی در نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار دام و طیور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با نظارت‌های شرعی و بهداشتی که صورت می‌پذیرد، غذای حلال در دسترس مردم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت محصولات تولیدی استان با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای همچون خشکسالی  و دیگر مسائل، مدیون زحمات و خدمات مطلوب ارائه شده توسط کارکنان دامپزشکی استان است که اصفهان را در این زمینه از استان‌های برتر کشور قرار داده است‌.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با تاکید بر توجه بیشتر بر صنعت کشاورزی و دامپروری خاطرنشان کرد: وابستگی به بیگانگان بر خلاف عزت اسلامی و عظمت جمهوری اسلامی است و باید در این زمینه بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید به تسهیل روندهای اداری و ضابطه‌مند برای سرمایه‌گذاران در این بخش گفت: در شرایط کنونی باید تمام تلاش خود را در حمایت از بهره‌برداران اعم از دامداران در راستای تامین گوشت مورد نیاز و دیگر فرآورده‌های خوراکی از جمله تخم مرغ، شیر، عسل در داخل و همچنین افزایش تولید برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها برای رقابت در بازار جهانی انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.