سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - سه شنبه 21 بهمن 1393

حجت الاسلام ارزانی مطرح کرد:

ازدواج با انگیزه های غیرارزشی یکی از آسیب های خانواده های امروزی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تحمیل پیوند زناشویی، مهریه سنگین ، ازدواج با انگیزه های غیر ارزشی و ازدواج پیش از رشد عقلی چهار آسیب بزرگ در خانواده های امروزی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی به عنوان استاد نظریه پرداز در کرسی آزاد اندیشی با موضوع « روابط خانوادگی فرصت‌ها و تهدیدها » در این نشست اظهار داشت: تحمیل پیوند زناشویی، مهریه سنگین ، ازدواج با انگیزه های غیر ارزشی و ازدواج پیش از رشد عقلی از آسیب های وارده به خانواده است.

وی سهم آقایان در وارد کردن این آسیب ها را در شش مورد عنوان کرد و افزود: آزار دادن همسر به هر نوع، بد خلقی، بخل، سوء تدبیر، تنوع طلبی و غیرت ورزی نابجا از جمله این آسیب ها است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان سهم زنان را در وارد کردن آسیب ها به خانواده و فروپاشی بنیان خانواده را هشت مورد اعلام کرد و گفت: آزار دادن شوهر، ناسپاسی نسبت به همسر ، انتظارات نابجا، منت نهاد بر شوهر، مدارا نکردن با شوهر،خود را برای غیر شوهر آرایش کردن، تنوع طلبی و خیانت نسبت به شوهر از جمله این آسیب هاست.

وی همچنین نیازهای خانواده را بر چهار محور از جمله نیازهای مادی، روانی، عقلانی و معنوی برشمرد.

حجت الاسلام رفیعایی نیز در این کرسی آزاد اندیشی به عنوان منتقد گفت: آیا آسیب های تهدید کننده خانواده در موارد مذکور منحصر است یا اینکه موارد مطرح شده نمونه هایی از این آسیب ها هستند چرا که بسیاری از موارد یاد شده به نوعی تداخل دارند و همچنین میتوان مطالبی را به آن مانند مهارت های زندگی افزود.

گفتنی است مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد با همکاری دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه اصفهان اقدام به برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع « روابط خانوادگی فرصت‌ها و تهدیدها » کرده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.