سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - سه شنبه 21 بهمن 1393

مدیرعامل انجمن صرع:

شیوع صرع تمام دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد

مدیرعامل انجمن صرع با بیان اینکه صرع به دلیل ویژگی‌ها و شیوع آن تمام مردم دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر لزوم آگاه‌سازی افراد جامعه در مورد این بیماری تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ دکتر حمیده مصطفایی در همایش روز جهانی صرع که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: از زمانی که انجمن صرع شروع به فعالیت کرد، تلاش کردیم تا روزی را به عنوان روز ملی صرع انتخاب کنیم و هر ساله به رغم اینکه این روز از سوی مسئولان پذیرفته نمی‌شد، برنامه‌هایی را برگزار می‌کردیم. اما امروز اولین روزی است که در جهان با عنوان روز صرع پذیرفته شده و پیام مهم آن این است که صرع به دلیل ویژگی‌ها و شیوع این بیماری تمام مردم دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر ما در مورد بیماری صرع فعالیتی را انجام دهیم، این فعالیت می‌تواند تمام مردم دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. البته همایشی که امروز برگزار می‌کنیم، به طور همزمان در شهرهایی مانند اصفهان، بندرعباس و قم نیز با همین عنوان برگزار می‌شود.

مدیرعامل انجمن صرع با تاکید بر لزوم ارتباط بیماران مبتلا به صرع با سایر افراد جامعه گفت: باید تلاش کنیم که بیماران مبتلا به صرع با سایر بیماران و با سایر افراد جامعه ارتباط برقرار کنند که این کار با آموزش و آگاهی دادن به آنها و مشارکت دادن این بیماران در فعالیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. بنابراین بیماران مبتلا به صرع اگر آگاهی خود را در مورد این بیماری بالا برند این مهم می‌تواند در افزایش آگاهی جامعه و افزایش سطح جامعه موثر باشد زیرا علاوه بر خود بیمار افراد جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مصطفایی در پایان اظهارداشتد: امیدواریم که در سال‌های آینده افرادی که به بیماری صرع مبتلا می‌شوند، فقط به درمان بیماری خود فکر کنند و جز درمان آن حاشیه‌ای نداشته باشند.

در ادامه این همایش، دکتر جعفر بولهری موسس و عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران با بیان اینکه برای تحول در صرع باید قانون و ضابطه وجود داشته باشد، گفت: این مهم از ابتدا جزو سیاست‌های انجمن بوده و حمایت‌هایی را نیز از طرف مجلس، وزارت بهداشت و… داشتیم. به عنوان مثال ما اخیرا کار روی یک مصوبه جهانی را شروع کرده بودیم به گونه‌ای که ایران و انجمن صرع و وزارت بهداشت در آن نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به اجلاس 15 روزه در ژنو که از طرف سازمان بهداشت جهانی و با حضور نمایندگانی از ایران و سایر کشورها در مورد صرع برگزار شده بود، گفت: در این اجلاس ایران مصرانه پیشنهادات خود، انجمن جهانی صرع و سازمان بهداشت جهانی را مطرح کرد و در این اجلاس تصویب شد که صرع یک بیمار مخل سلامت بوده و پیشگیری از آن وظیفه دولت‌ها در کنار سایر بیماری‌هاست.

بولهری ادامه داد: ما به دنبال ایجاد بیمارستان صرع به صورت مستقل نیستیم، بلکه باید امکانات برای درمان صرع در تمام مراکز بهداشتی و درمانی وجود داشته باشد و داروهای آن نیز در سراسر کشور قابل دسترس باشد. انجمن صرع ایران در طول 20 تا 30 سال گذشته قدم‌های زیادی در جهت این بیماری برداشته است که امیدواریم این روند ادامه یابد

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.