سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 21 بهمن 1393

امام جمعه اصفهان:

دشمن به دنبال ایجاد شبهه در ملت ایران است

شبهه‌افکنی در زمینه ولایت‌فقیه و تفاوت آن با حکومت شاهنشاهی از جمله اشکالاتی بوده که دشمنان در ذهن جوانان ما به وجود ‌‌آورده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرمانده و پرسنل نمونه نیروی هوایی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان اظهار داشت: نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب درونی ملت پیشگام بود.

وی به انقلاب‌های صورت گرفته در کشورهای دیگر دنیا اشاره کرد و افزود: تفاوتی که انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها داشت، انقلابی بود که در دل ملت ایران و توسط امام خمینی (ره) صورت گرفت.

امام جمعه اصفهان به نقش امام خمینی (ره) در شکل‌گیری این انقلاب اشاره و بیان کرد: مردم ایران در سال‌های انقلاب به این نتیجه رسیده بودند، که کسی غیر از خدا نمی‌تواند بر آن‌ها حکومت کند و این امر حاصل نشد جز با روشن‎‌گری‌هایی که از دهه 40 توسط امام خمینی (ره) و همراهی مردم و روحانیون پایه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: در آیات قرآن کریم نیز آمده که کفار در پاسخ به پیامبران می‌گفتند، این آئینی بوده که پیشینیان ما داشته‌اند، و بنیان‌گذار انقلاب توانست این طرز تفکر را عوض کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دشمن انقلاب درونی ملت ایران را هدف قرار داده، گفت: شبهه‌افکنی در زمینه ولایت‌فقیه و تفاوت آن با حکومت شاهنشاهی از جمله اشکالاتی بوده که دشمنان در ذهن جوانان ما به وجود ‌‌آورده، و این وظیفه ما بوده که آن‌ها را روشن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع حکومت شاهنشاهی حکومت انسان بر انسان بوده و شخص حاکم بر‌اساس رأی و نظر خود حکم می‌دهد، ولی حکومت الهی و ولی‌فقیه مجری دستورات و احکام الهی بوده، و شأن انسان نیز جز حکومت خالق بر مخلوق را نمی‌پذیرد.

امام جمعه اصفهان احترام گذاشتن به ائمه (ع)، امام خمینی (ره) و ولی‌فقیه را از جنس الهی دانست و اظهار داشت: ما به همه کسا‌نی که ما را در مسیر قرب الهی راهنمایی می‌کنند و سبب بیداری فطرت انسان‌ها می‌شوند، احترام می‌گذاریم و این احترام از سر رعب و ترس نبوده، بلکه با هدف قرب الی‌الله است.

وی به فلسفه تشکیل مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: چون حکومت الهی بوده، افرادی به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرگان، بر عملکرد رهبری نظارت دارند، تا مبادا در فکر و عمل از مسیر الهی منحرف شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در بیان اهمیت پاسداری و حراست از کشور بیان کرد: رسول خدا (ص) می‌فرمایند که یک شب حراست در راه خدا از هزار شب که به عبادت سپری شود و هزار روز که روزه گرفته شود بهتر است.

وی به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: مؤمن کسی است که خود را برای خدا در سختی انداخته تا دیگران در راحتی باشند، بنابراین شکر خداوند را به جای آورید که از تنها حکومتی که منتسب به اهل بیت (ع) بوده، حراست و پاسداری می‌کنید.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.