سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - دوشنبه 20 بهمن 1393

استاندار اصفهان:

طرح‌های تأمین آب استان اصفهان با دستور رئیس‌جمهور اجرایی می‌شود

استاندار اصفهان گفت: بحث آب، موضوع نخست بود که رئیس جمهور پیرامون آن از عزم دولت برای اجرای طرح‌های شورای عالی آب خبر داد و دستور پیگیری طرح‌های تأمین آب و اجرای تونل گلاب را صادر کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اظهار داشت: مردم اصفهان در سفر سیزدهم دولت یازدهم حماسه مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند و جمعیت قابل توجهی در مسیر میدان احمدآباد تا میدان نقش‌جهان اصفهان حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در حین سفر و در جلسات تشکیل شده، ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان اصفهان به خوبی تشریح شد، تصریح کرد: مشکلات، مسائل و تنگناهای استان اصفهان در این سفر به خوبی به هیئت دولت ارائه شد و رئیس جمهور به این مشکلات اشرافیت کامل پیدا کرد.

استاندار اصفهان با بیان این خبر که قرار است کارخانه ریس‌باف، تبدیل به موزه بزرگ اصفهان شود، خاطرنشان کرد: بحث آب، موضوع نخست بود که رئیس جمهور پیرامون آن از عزم دولت برای اجرای طرح‌های شورای عالی آب، پیگیری طرح‌های تأمین آب و اجرای تونل گلاب را صادر کردند.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی کردن دستورات رئیس جمهور افزود: دومین موضوعی که در این سفر مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت، آلودگی هوا بود و رئیس جمهور تأکید کردند که باید به شرایط استاندارد برسد و تقویت ناوگان عمومی و مترو و اجرای خط دوم مترو با اعتبار 600 میلیون دلار قطعی شد.

زرگرپور میراث فرهنگی را سومین موضوع سفر هیئت دولت به اصفهان خواند و گفت: وضعیت سازه‌های تمدنی و میراثی در اصفهان خوب نیست و این سفر سبب شد که دولت سیاست جدیدی را اتخاذ کند که سازه‌های تمدنی و میراثی که تا کنون توسط دولت تأمین می‌شد، با حفظ هویت و معماری در اختیار بخش غیر دولتی قرار داده شود و کاربری مناسبی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در کشورهای اروپایی ظاهر بناها حفظ می‌شود اما داخل بناها با سیاست جدید تغییر کاربری پیدا می‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص 400 میلیارد ریال به بخش میراث فرهنگی اصفهان در سال 94 و 95 افزود: باید در میراث فرهنگی چاره‌گشایی صورت گیرد که این سیاست جدید در سفر هیئت دولت به اصفهان، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه استان اصفهان صنعتی‌ترین استان با 9 هزار واحد صنعتی و معدنی‌ترین استان با 6 هزار و 602 واحد معدن است، اظهار داشت: عمده‌ترین مشکلات در بخش صنعت و معدن، تسهیلات لازم برای سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که 10 هزار میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافته است.

زرگرپور با اشاره به خط آهن سریع‌السیر اصفهان- قم – تهران افزود: طول این خط آهن 410 کیلومتر است که سرعت طراحی آن 300 کیلومتر در ساعت است و 244 کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد که 90 کیلومتر از قم تا دلیجان پیشرفت 70 درصدی داشته و 28 کیلومتر آن هنوز ساخت نشده است که عملیات روسازی، ریل‌گذاری و خرید واگن در کل 2 میلیارد و 600 میلیون دلار فاینانس قرارداد امضا شده که 15 درصد آن توسط دولت پرداخت شده است.

وی افزود: قطار سریع‌السیر نخستین بار است که در کشور با این تکنولوژی اجرا می‌شود و فاصله اصفهان به تهران را به‌حدود 2 ساعت کاهش می‌دهد که پیش‌‌بینی می‌شود در سال 96 به بهره‌برداری برسد.

استاندار اصفهان با اشاره به معوقات سیستم بانکی که 2 هزار نفر آن ساکن اصفهان هستند، گفت: یکی از عوامل معوقات سیستم بانکی این است که افراد به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستند بازپرداخت داشته باشند و برخی نیز تسهیلات را در منابع غیر مشخص سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس دستور هیئت دولت کمیته‌ای در استان‌ها تشکیل شده و افراد تفکیک شده و تصمیمات لازم برای خروج افراد از این شرایط گرفته می‌شود.

زرگرپور با اشاره به بازدید رئیس جمهور از گلخانه پارادایز گفت: این گلخانه اکنون 14 هکتار وسعت دارد و 300 نفر خانم در آن مشغول کار هستند که دولت خود را موظف می‌داند تسهیلات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه را فراهم کند.

وی با اشاره به سامانه 111 گفت: سامانه ارتباط مردم با دولت در طول 4 روز، 84 هزار و 425 ارتباط تلفنی داشت که حدود 29 هزار کمک مالی، 26 هزار تسهیلات بانکی، 6 هزار مشکل درمانی، مسائل پرسنلی و مسکن در آنها مطرح شده بود.

استاندار اصفهان با اشاره به سفر 15 وزیر و معاون رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: مردم در طول 2 روز سفر هیئت دولت به اصفهان حق مطلب را ادا کردند و اکنون نوبت به دولت است که زمینه رفع مشکلات مردم اصفهان را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.