سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 20 بهمن 1393

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

“طرح نظام رسانه‌ها” راهکار مقابله با محتوای ناسالم شبکه‌های اجتماعی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ‌شورای اسلامی گفت: “طرح نظام رسانه‌ها” راهکار مقابله با محتوای ناسالم شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به رشد سریع شبکه‌های اجتماعی بین نسل جوان اظهار داشت: شبکه‌های مجازی یکی از مهم‌ترین ابزارهای قرن بیست و یکم و محصول رشد تکنولوژی در قالب سایت‌ها و پهنای باند اینترنت هستند و بی‌تردید مشتری‌های متناسب با نوع برنامه‌های خود را نیز جذب می‌کنند.

وی بیان کرد: فضای مجازی در قبال نسل جوان دنیا و به‌ویژه مسلمین 3 هدف را دنبال می‌کند که نخستین هدف آن ایجاد تشکیک و تردید در مبانی اعتقادی نسل جوان و تشدید این تردیدها و تبدیل آن به اختلافات است که به‌طور خلاصه می‌توان از آن به‌عنوان پروژه «جدا کردن نسل جوان از دین» یاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ‌شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت مقابله با محتواهای ضداخلاقی فضای مجازی خاطرنشان کرد: چند راه برای مقابله با محتواهای ضدارزش این شبکه‌ها وجود دارد و در درجه نخست باید نسل جوان را با معارف دین نه به‌طور سطحی بلکه به‌طور عمیق آشنا کنیم و این آشنایی باید از خانواده و آموزش و پرورش که مبنای حرکت هستند، شروع شود.

‌سالک خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که این‌گونه تهاجمات فرهنگی و اخلاقی بر افراد تأثیر‌گذار باشد و در درجه دوم ما باید از همین ابزار تکنولوژی استفاده و اعتقادات و اخلاق اسلامی و دینی را به نسل جوان داخل و خارج کشور منتقل کنیم و در آخر باید تلاش کنیم فهم سیاسی جامعه را توأم با بصیرت ارتقا بخشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اخیراً در حال بررسی طرحی با عنوان «طرح نظام رسانه‌ها» هستیم که به‌زودی تصویب می‌شود و در این طرح فضای مجازی به‌خصوص سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و این مسئله راهکاری آشکار در خدمت دولت برای مقابله با محتویات ناسالم فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.