سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 14:22 - یکشنبه 19 بهمن 1393

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان:

انتظار کشاورزان از سفر هیئت دولت به شرق اصفهان برآورده نشد

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان گفت: شرق اصفهان در سفر رییس جمهور به اصفهان، مورد بی مهری هیئت دولت قرارگرفت.

حاج حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به شور و شعف کشاورزان شرق اصفهان در استقبال از رییس جمهور به اصفهان اظهار داشت: نظام صنفی طی جلسه ای به میزبانی مرکز تعاونی تولیدی زاینده رود براان جنوبی، با دعوت از بزرگان کشاورزی، از کشاورزان دعوت کرد تا حضور گسترده ای در میدان امام اصفهان در استقبال از حجت الاسلام روحانی داشته باشند و کشاورزان با تشویق دیگر اقشار، حضور با شکوه خود را در استقبال از رییس جمهور و حمایت از نظام به ثبت رساندند.
رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان افزود: زنان ورزنه ای با پوشش خاص خود(چادر سفید) و حجاب کامل علی رغم مسافت بسیار بخش بن رود به میدان آمدند و توقع داشتند تا سوغاتی از رییس جمهور داشته باشند ولی متاسفانه در جلسات برگزار شده با صنعت، رسانه و نخبگان حتی یک نماینده از کشاورزان حضور نداشت تا گوشه ای از درد شرق اصفهان و مشکلات ناشی از خشکسالی صحبتی در حضور ریاست محترم جمهور داشته باشد.
وی با اشاره به صحبت های غیر کارشناسانه در خصوص آب، تصریح کرد: در صحبت های بسیار به چگونگی مصرف بهینه آب اشاره شد و این درحالی بود که صحبتی از نحوه آورد آب و رساندن آن به پایین دست نشد. همچنین نکته ای که در این رابطه قابل ذکر است نبود زیرساخت های لازم به کشت های گلخانه ای در شرق اصفهان می باشد که چطور با وجود عدم سازو کارهای لازم در خصوص کشت گلخانه ای در منطقه، بتوان به یکباره نحوه ی کشت را از چندین هزار هکتار به گلخانه تبدیل کرد.
محسنی دغدغه ی کشاورزان شرق اصفهان در خصوص به ثمر رساندن کشت پاییزه عنوان و گفت: کشاورزان شرق اصفهان کشت خوبی را داشته اند و حال دغدغه ی این را دارند که با عدم بارش و ولخرجی وزارت نیرو در برداشت های بی رویه بالا دست، نتوان کشت را به ثمر رساند و مخارج صورت گرفته کشاورزان در کشت و کار هزینه ای دیگر را بر کشاورزان عزیز تحمیل کند.
وی با توجه به مراجعات کشاورزان به صنف و اظهار گله مندی از اینکه وزیر یا نماینده ای از هیئت دولت به شرق اصفهان نیامد، خاطر نشان کرد: شرق اصفهان در این سفر مورد بی مهری هیئت دولت قرارگرفت و این در حالی بود که کشاورزان در انتظار حضور حداقل یک نماینده به شرق اصفهان لحظه شماری می کردند تا بازدیدی از بحران شرق رودخانه خشک شده از سد آبشار تا تالاب گاوخونی داشته باشد.
رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان بیان کرد: در سال زراعی 92-93 هیچ کشتی در حوزه زاینده رود به لحاظ رها نشدن آب از سد زاینده رود انجام نشد و طبق قول وزیر نیرو می بایست خسارت عدم کشت به کشاورزان پرداخت شود و لیکن از 210 میلیارد تومان، فقط 35 میلیارد تومان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بین کشاورزان توزیع شد و هنوز کشاورزان در انتظار 175 میلیارد باقی مانده هستند.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “انتظار کشاورزان از سفر هیئت دولت به شرق اصفهان برآورده نشد”

  1. مصطفی عربزاده گفت:

    سلام واقعا نمایندههای نظام صنفی راست میگند ما مورد بی مهری تمامی دولتها مخصوصا از دوازده سال پیش تا حال قرار گرفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.