سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - یکشنبه 19 بهمن 1393

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور

شهرک تخصصی و توریستی طلا در اصفهان ساخته شود

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور و رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: ساخت شهرک تخصصی و توریستی طلا در اصفهان از اهمیت بسیاری دارد و مسئولان کشور از این شهرک برای توسعه اقتصادی در کشور استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ شیشه‌بران این شهر را یکی از موثرترین شهرهای کشور در زمینه فعالیت طلا دانست و اظهار داشت: توجه به محرک‌های اقتصادی در زمینه توسعه صنعت طلا، می‌تواند به اقتصاد کشور نیز کمک کند که در این زمینه پیشنهاداتی در زمینه ارتقای صنعت طلا و جواهر در استان و کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح ملی راه‌اندازی دانشگاه و پژوهشکده تخصصی برای تربیت صنعتگران طلا و جواهر از این پیشنهادات به شمار می‌رود، تصریح کرد: صادرات طلا از استان اصفهان به عنوان بندر خشک، توجه به برنامه‌ریزی، تشکیل اطاق فکر توسعه صنعت طلا در اصفهان نیز از جمله راه‌های کمک به اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، ساخت شهرک تخصصی و توریستی طلا در اصفهان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حمایت‌های مالی و بیمه‌ای و ایجاد بانک و بورس طلا، احیای جایگاه بین‌المللی ایران در صنعت طلا و توجه به ایجاد اشتغال در صنعت طلا و جواهر در این زمینه اهمیت دارد.

وی بیان کرد: شهرک طلا تنها جولانگاهی است که یک سازنده، صنعتگر و صادر کننده می‌تواند از این سکو پرش داشته باشد و ایجاد این شهرک مستلزم همکاری بین نهادهایی چون محیط زیست، شهرداری و استانداری است تا زمینه‌ساز رشد و ایجاد شهرک شود.

شیشه‌بران گفت: بنا بر آمار، ایران از حیث مصرف طلا و جواهر درمیان 6 کشور نخست جهان قرار داشته  اما با این حال نقش چندانی در تجارت پر سود یک هزار و دویست میلیارد دلاری صنعت طلا و جواهر دنیا ندارد.

وی افزود: فراهم کردن زمینه تاسیس بانک طلا یا بورس طلا می‌تواند این بخش از سرمایه هایی که از دسترس اقتصاد خارج شده را به چرخه سرمایه‌گذاری برگرداند و زمینه رشد و جهش اقتصادی را فراهم کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان با بیان اینکه صنعت طلا در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد و وضعیت معادن طلای این سرزمین نیز درخور توجه است، افزود: این صنعت قدیمی و پولساز، به خصوص در سال‌های گذشته آنچنان که باید به جایگاه اصلی  خود نرسیده است.

وی با اشاره به فرمایش  رهبر معظم  انقلاب  که سال 93 را به نام سال “اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی” نامگذاری کردند، افزود: مسئولان هم موظف هستند با توکل به خداوند و با تکیه بر مردم، در هر 2 عرصه اقتصاد و فرهنگ مجاهدانه وارد میدان عمل شوند تا در زمینه اقتصادی به شکوفائی برسیم.

شیشه‌بران با بیان اینکه کاهش تولید فعلی ایران در صنعت طلا از جمله عواملی است که در به حداقل رسیدن سهم ما از تجارت این فلز زرد نقش مهمی ایفا کرده، گفـت: اتخاذ قوانینی برای حمایت از تولید طلا می‌تواند به رشد دوباره این صنعت منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: از دولت تقاضا داریم ضمن نگاه ویژه به کل اصناف استان اصفهان در زمینه اصلاح ساختار قانون مالیات بر ارزش افزوده که متاسفانه در هنگام تصویب به دلیل عدم حضور کارشناسان متخصص صنفی منجر به تعطیلی یا رکود در بسیاری از واحدها و بنگاههای اقتصادی در برخی اصناف شده و صدمات جبران ناپذیری به خصوص به صنعت طلا وارد کرده، دستور دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان خطاب به هیئت دولت خاطرنشان کرد: امید می‌رود با اخذ مالیات از اجرت و حذف مالیات ارزش افزوده از ارزش ذاتی طلا این صنعت را در تسریع رفع این مشکل یاری کنند.

وی اظهار داشت: صنعت طلا و جواهر به دلیل گردش بالای مالی، توانایی در جذب نیروی کار و ایجاد ارزش افزوده بالا می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی کشور تاثیر به سزایی داشته باشد.

شیشه‌بران خاطرنشان کرد: با وجود تلاش برای اشتغال‌زایی و کار آفرینی، متاسفانه در شرایط فعلی قوانین به گونه‌ای است که حقوق کارگر و کارفرما به یک اندازه مورد قرار نگرفته بنابراین خواستار بازنگری در قوانین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره بیمه هستیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.