سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - یکشنبه 19 بهمن 1393

مدیر خرید مواد مصرفی ذوب‌آهن اصفهان:

بالاترین رکورد خرید و تأمین آهن‌قراضه ذوب‌آهن اصفهان ثبت شد

مدیر خرید مواد مصرفی ذوب‌آهن اصفهان گفت: بالاترین رکورد خرید و تأمین آهن‌قراضه مورد نیاز کارخانه از سال ۸۵ تاکنون ثبت شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجید رضایی در این باره اظهار داشت: با شرایط خاص حاکم بر بازار آهن‌قراضه که در حال حاضر این موضوع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گلوگاه‌های تأمین مواد اولیه صنایع فولاد بوده که با همکاری و همدلی بین مجــموعه‌های دست‌اندرکار حوزه تأمین و مصرف آهن‌قراضه کارخانه و با تلاش و برنامه‌ریزی به عمل آمده با خرید 170 هزار تن آهن‌قراضه و7 هزار و 500 تن آهن اسفنجی رکوردهای قبلی را که از سال 85 به بعد ثبت شده‌، پشت‌سر گذاشته شد.

وی افزود‌: با توجه به تأکید مدیریت عالی شرکت و با ادامه برنامه فعلی، تا پایان امسال به عدد 200 هزار تن می‌رسیم.

مدیر خرید مواد و لوازم مصرفی ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: بر‌اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین آهن‌قراضه ذوب‌آهن با فرآیند خرید و فرآوری از سال 1382 تا‌کنون این موضوع با تلاش همکاران به صورت نظام‌مند و کنترل‌شده در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در سال 84 که تأمین قراضه فولاد سبا را داشته‌ایم‌، رکورد 312 هزار تن به ثبت رسیده و در سال‌های دیگر که فقط قراضه برای فولادسازی ذوب‌آهن تأمین شده، رکورد فعلی بالاترین رقم تأمین آهن‌قراضه برای شرکت است.

رضایی با اشاره به اینکه موجودی قراضه نخست امسال در شرکت حدود 20 هزار تن و موجودی فعلی حدود 30 هزار تن بوده، گفت: این آمار نشان می‌دهد که متناسب با نیاز تولید و با توجه به شرایط افزایش تولید کارخانه، خرید و تأمین آهن‌قراضه  انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد تأمین قراضه امسال به صورت تهاتر انجام شده که با توجه به شرایط نقدینگی کارخانه، جز ویژگی‌های مثبت این تأمین بوده است. با اینکه این قراضه با کیفیت بسیار عالی تأمین شده و بخشی از آن فقط اسلب‌های فولاد مبارکه بوده که قراضه سوپر ویژه محسوب می‌شود.

مدیر خرید مواد و لوازم مصرفی ذوب‌آهن اصفهان از مزایای بسیار عالی تهاتر را کاهش وابستگی به بازار آهن‌قراضه ذکر کرد و اظهار داشت: این‌گونه اقدامات، کمک مؤثری به کنترل قیمت‌های بازار و کاهش آن می‌کند.

وی افزود: مدیریت فولاد‌سازی با کنترل دقیق بر فرآیند تولید‌، تنظیم مصرف قراضه و همچنین جایگزین کردن بخشی از قراضه مورد نیاز با آهن اسفنجی نسبت به کنترل قیمت تمام شده و صرفه‌جویی اقتصادی در بخش کنورتور اقدام کرده و سبب شد تا بخشی از ذخیره قراضه ازدست‌رفته کارخانه جبران شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.