سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - شنبه 18 بهمن 1393

وزیر ارتباطات:

اجازه قاچاق ترافیک اینترنت را نمی‌دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بعضی‌ها از ما مجوز گرفته‌اند اما قاچاق ترافیک اینترنت را انجام می‌دهند که با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود واعظی با بیان اینکه هرچه دیرتر به استقبال تحولات برویم، ضرر می‌کنیم، گفت: دولت یازدهم به هیچ وجه بنای تصدیگری در عرصه آی‌سی‌تی را ندارد مگر در بخش سرمایه‌گذاری‌های دیربازده و بزرگ و پروژه‌های امنیتی.

وی با اشاره به اینکه سال آینده 12 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور ایجاد می‌شود، ادامه داد: بیشترین تعامل را با بخش خصوصی طی 1,5 سال گذشته داشته‌ایم و در اتاق‌های ما به روی بخش خصوصی باز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در ایران باید 60 هزار میلیارد تومان در عرصه آی‌سی‌تی درآمد داشته باشیم که در حال حاضر این درآمد برابر با 18 تا 20 هزار میلیارد تومان است.

واعظی از ارائه امتیازات به بخش خصوصی در حوزه وزاتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: هدف ما این است که بخش خصوصی فعالیت خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها از ما مجوز گرفته‌اند اما قاچاق ترافیک اینترنت را انجام می‌دهند که با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این سئوال مطرح است که چرا شرکت مخابرات قدرت انعطاف را ندارد و پاسخ من این است که مسئول مخابرات هنوز دولتی فکر می‌کند.

واعظی تصریح کرد: کرمان یک استان سیاسی است اما همه گروه‌ها برای توسعه همدل هستند و در رفسنجان شاهد بودم بخش خصوصی در قالب ایده مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان با چه انگیزه بالایی فعالیت می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که مدل مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان به عنوان الگویی موفق برای کشور مطرح شود.

واعظی با اشاره به اینکه از جنبش نرم‌افزاری حمایت می‌کنیم، یادآور شد: برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی داریم.

وی عنوان کرد: شبکه متروانترنت کرمان باید در اختیار همگان باشد نه اینکه در انحصار شرکت مخابرات قرار گیرد.

واعظی با اشاره به اینکه پیشرفت تکنولوژی باید به کاهش هزینه منجر شود، تصریح کرد: 20 درصد تعرفه ای‌دی‌اس‌ال را کاهش داده‌ایم و تعرفه اینترنت بر روی موبایل هم یک دهم شده است.

وی گفت: در 1,5 سال گذشته طراحی جدید در کشور داشته‌ایم و برنامه‌ها بر اساس طراحی، جدید می‌شود و کیفیت اینترنت افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای واگذاری دیتاسنتر آمادگی داریم، خاطرنشان کرد: اینترنت پرسرعت برای دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد و در تلاشیم شبکه علمی اینترنت کشور فعال شود.

واعظی گفت: از پایلوت شدن استان کرمان برای اجرای طرح آموزش مجازی استقبال می‌کنیم و خواستار اجرای دولت الکترونیک در کرمان هستیم.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.