سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - شنبه 18 بهمن 1393

وزیر نیرو عنوان کرد:

راهکار خروج اصفهان از بحران آب/ محدودیت شدید در ذخایر نصف جهان

وزیر نیرو گفت: راهکار خروج نصف جهان از بحران آبی، استفاده درست و بهینه از منابع موجود آب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید چیت‌ چیان با تاکید بر اینکه استان اصفهان به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی سال‌ های متوالی است که با خشکسالی مواجه شده است گفت: پیامدهای این پدیده موجب کاهش و محدودیت شدید منابع آب در این استان شده است.

وزیر نیرو در آئین بهره‌ برداری از طرح آبرسانی به شهر مجلسی بر تامین نیاز آبی صنایع استان اصفهان از طریق پساب تاکید کرد و اظهارداشت: بهره‌ برداران از رودخانه زاینده‌ رود در بخش‌ های مختلف کشاورزی، صنعت و شُرب باید در مصرف آب صرفه‌ جویی لازم را داشته باشند، چرا که تنها راه برون‌ رفت از شرایط کنونی و غلبه بر خشکسالی استفاده درست و بهینه از منابع موجود آب است.

چیت چیان با تاکید بر لزوم تعادل‌ بخشی منابع و مصارف آب در استان اصفهان گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که نیاز آبی صنایع از طریق پساب تامین شود و آبی که تاکنون در بخش صنعت مصرف می‌شد، در اختیار دیگر بهره‌ برداران قرار گرفته و به‌ نوعی تعادل میان تقاضا و مصارف آب صورت گیرد.

وزیر نیرو خواستار مشارکت فعال بخش خصوصی در طرح‌ های توسعه‌ای بخش آب و فاضلاب شد و افزود: می‌ توان امیدوار بود که با همکاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌ های آبرسانی، توسعه شبکه و تصفیه‌ خانه‌ های فاضلاب و راه‌ اندازی آب‌ شیرین‌ کن‌ ها و با وجود محدودیت‌ ها؛ اقدامات این بخش همچنان فعال باشد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.