سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:00 - جمعه 17 بهمن 1393

نماینده کشاورزان:

درخواست قاطعانه مردم شرق اصفهان بازدید شخص رییس جمهور

رییس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان اینکه جریان دایمی آب در زنده رود خواست تمامی کشاورزان از رییس دولت تدبیر و امید است، گفت: درخواست قاطعانه مردم شرق اصفهان بازدید شخص رییس جمهور از این منطقه است، چرا که وضعیت آن از نواحی محروم سیستان هم بدتر شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین محمد رضایی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان، اظهارکرد: درخواست قاطعانه تمامی مردم شرق اصفهان، دیدار حضوری رییس دولت تدبیر و امید به همراه هئیت به این منطقه است، چرا که آن دیار متاسفانه از نواحی محروم سیستان و بلوچستان هم بدتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه داران زاینده‌رود خواستار پرداخت خسارت خشکسالی یک دهه گذشته هستند، افزود: توقع این قشر زحمکتش از عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، عمل شجاعانه به قانون در راستای حذف برداشت‌های بی‌رویه و ابطال مصوبات چند سال گذشته تخصیص آب به صنایع بزرگ و مناطق بالادستی، ساماندهی بستر رودخانه و … است.

رییس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: مطابق قانون توزیع عادلانه آب در هیچ رودخانه‌ای نباید پمپاژ، شق انهار، ایجاد موانع، بند و … صورت گیرد و این در حالی است که بخشی از آب سرشاخه‌های زاینده رود در استان بالادستی برداشت شده و اصلا به پشت سد برای ذخیره سازی نمی‌رسد.

محمد رضایی با اشاره به سندیت قانونی، شرعی و تاریخی حق آبه‌های زنده رود، خاطرنشان کرد: جریان دایمی آب در زنده رود و همچنین تامین حق آبه تالاب بین المللی گاوخونی درخواست تمامی کشاورزان از دولت و شخص رییس جمهور است.

وی خواستار اطمینان کشاورزان نسبت به ثبات در اعطای حق آبه‌ها به طور کامل و همه ساله شد تا این قشر برای زراعت خود دچار اضطراب نشوند و مهاجرت به شهرها صورت نگیرد.

این عضو کمیته آب ذیل مجمع نمایندگان استان اصفهان، یادآور شد: البته ایجاد شبکه تلویزیونی کشاورز برای آموزش زارعان در راستای تولید محصول سالم، فراگیری راهکارهای علمی در استفاده از آب و خاک و … الزامی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.